zumba och core

2013-02-28 @ 18:54:26
Igår hann jag inte alls blogga då jag först skulle på intervju för ett eventuellt sommarjobb till ett åldringshem.
Ska dit på måndagen på en "prov dag" så får se sedan om jag tycker om avdelningen och om de
tycker om mig. Efter det skulle jag genast på jobb och kom hem först nio tiden så då orkade
jag inte göra något annat än att äta och sedan fara och sova.
 
Idag var det en helt vanlig skoldag. På eftermiddagen hade vi tillvals gymnastik och där prövade vi på
zumba och core. Zumban var jätterolig och man blev så glad efter det, det var faktiskt tusen gånger roligare
än jag hade kunnat tänka mig. Efter det så mötte mamma och min storasyster mig där och vi köpte ett
gymkort till oss alla. Tog ett tio gångers kort för tänkte börja sakta men säkert med träningen där
(cirka 2 gånger i veckan) och sedan öka det till 3-4 gånger i veckan och då lönar
det sig hellre att ta ett månadskort.
 
Den där svarta grejen är mitt gym"kort".

tortilla!

2013-02-26 @ 15:42:00
Idag hade vi en kort dag i skolan. Först två timmar modersmål och sedan gymnastik resten av dagen.
Jag var ute och gå i 30 minuter och sedan simmade jag i 1 timme och 20 minuter. Det var jätteskönt
att få simma då jag inte har gjort det på länge. Nu är mina ben iaf helt slut och jag ska bara vila hela
resten av kvällen, orkar inte göra något annat. Hoppas att ni får en fin kväll!
 
Åt för en stund sedan tortilla och det var så gott!

skola igen

2013-02-25 @ 15:26:00
Idag var det då skola igen efter ett skönt sportlov. Var lite förkyld hela sportlovet så tränade bara
två gånger. Så idag passade jag på att starta den här veckan med träning efter skolan.
Alltså jag bara älskar känslan efter att man har tränat.
 
Vet inte alls vad jag ska göra resten av kvällen men ska nog troligen bara chilla
här hemma och förbereda mig inför morgondagen. Ha en fin eftermiddag/kväll! ♥
 

grattis pappa!

2013-02-24 @ 17:17:00
Idag har vi varit hela eftermiddagen hos pappa och firat hans födelsedag. Han bjöd på en jättegod skinkpaj och
till efterrätt blåbärspaj med grädde. Det har dessutom varit soligt och fint väder så det var extra skönt att
vara ute och fota lite. Dock så finns det inte så mycket att fota nu på vinter men fick ändå lite bilder.
 
 
 
 
Jag köpte den här muggen + choklad till pappa.

söndag

2013-02-24 @ 11:47:00
Igår var vi en sväng på kvällen hos en kompis och firade hans födelsedag. Där var vi inte så länge så
 vi for istället ut och åka. Jag orkade inte vara med så länge så for ganska tidigt hem och sova. Och idag har
jag redan hunnit städa rummet, äta morgonmål och sådant. Om en stund ska vi fara iväg till min pappa
och fira hans födelsedag. Jag tar med kameran så det kommer troligen att dyka upp bilder lite senare idag.
 
 

shopping

2013-02-22 @ 17:28:35
Svarta jeans, från Cubus.
 
Långärmad, från Cubus.
 
BH, från Lindex.

tjugoandra februari

2013-02-22 @ 13:16:00
Idag har jag redan hunnit vara och shoppa och ätit morgonmål i Coffee house med Sebastian. Hittade iaf lite
nya kläder som jag kommer att få användning av. Lägger in bilder på dem om en liten stund. Annars så vet
jag inte ännu vad jag ska göra idag, men säkert dyker det upp några planer under dagen. 
 
 
Jag vill ha sommar nu!

torsdag

2013-02-21 @ 22:06:08
Idag har det inte riktigt hänt något extra. Har varit här hemma och känt mig sjuk så har försökt
att ta det lugnt och dricka massa té. Nu på kvällen var jag tillsammans med Sebastian och våra
vänner hos en person på "fest". Där hände det inte något så vi for hem ganska snabbt.
Nu ska jag bara chilla en stund och sedan fara och sova. Godnatt!
 

träning

2013-02-20 @ 12:28:05
Idag vaknade jag tidigt så har redan hunnit göra massor av saker. Har bl.a. ätit morgonmål, tränat och ätit
en supergod lunch. Resten av dagen vet jag inte ännu vad jag ska göra men vill iaf hitta på något kul
och inte bara sitta här hemma hela dagen. Får se vad jag hittar på lite senare.
 
Supergod smoothie som jag gjorde till morgonmål.
 

onsdag

2013-02-20 @ 08:12:20
Igår på kvällen var jag ute och åka med Sebastian och några vänner. En av dem köpte en ny bil igår så vi
var lite ute och åka med den. Så fin bil säger jag bara. Vi var iaf en sväng till Helsingfors men där hände det
inget extra så då kom vi tillbaks hit. Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra men något måste jag iaf hitta på.
 
 

itis!

2013-02-18 @ 14:42:00
Idag har jag varit i itis med min pojkvän och en av våra vänner. Där gick vi bara runt och åt också.
Jag köpte solglasögon (likadana som jag hade, men som gick sönder på sommaren) och en
hair donut. Alltså inte egentligen något extra, men ändå sådant som jag "behöver".
 
 

veckoslut

2013-02-17 @ 09:46:00
Har jobbat hela det här veckoslutet och idag ska jag ännu på kvällstur och sedan blir det en vecka
ledigt för mig. Skönt! Igår på kvällen var jag en stund ute och åka med några vänner men blev
så trött att jag for hem och sova. Hoppas att ni har haft ett bra veckoslut!
 

happy valentine's day!

2013-02-14 @ 19:27:00
Usch vad jag har känt mig sjuk idag. Har haft sjuk hals, hosta och känt mig allmänt slö. Men jag
får verkligen inte bli sjuk nu, ska jobba hela veckoslutet. Så det är väl bara att ta det lugnt, dricka té
och försöka att sova mycket inatt så att jag orkar imorgon. Alla hjärtans dag till ära har jag inte gjort
något extra. Jag och Sebastian firade ju det igår som sagt så orkade inte hitta på något extra idag. 
 

onsdag

2013-02-13 @ 21:24:00
Idag for jag direkt efter skolan till en restaurang för att äta med Sebastian. Där åt vi både mat och
sedan ännu efterrätt. Det enda problemet är att portionerna alltid är så himla stora så att man inte orkar
äta upp allting. Gott var det iaf och vi tjuvstartade lite alla hjärtans dag ;) får se om vi hittar på något kul
imorgon eller om det bara blir en myskväll. Nu efter att jag kommit hem har jag iaf varit i duschen
och ska snart börja gå och sova så att jag orkar med skolan imorgon igen. Godnatt!
 
 

sommarbilder

2013-02-12 @ 19:17:00
Idag har jag varit i skolan som vanligt. Det enda vi gjorde var ett projekt och skrev
ett "prov", sedan fick vi fara hem. Ibland känns det bara så onödigt att alls fara till skolan
när vi ändå bara gör sådana saker som man lika bra skulle kunna göra hemma.
 
Nu på kvällen har jag sett på lite sommarbilder och jag längtar sååå mycket. Till värmen,
solen, varma vattnet, härliga dagar med vänner, äta ute på cafér, glass, shorts... ja, listan skulle
kunna bli hur lång som helst. Det kommer att vara så ljuvligt när sommaren äntligen kommer
och då tänker jag verkligen se till att njuta av varje sekund! 
 
 
 
 
 
 
 

tolfte februari

2013-02-12 @ 09:36:00
Igår var jag och Sebastian på hans systers bebis namnsdagskaffe. Det är alltid så roligt att se hur
glad hon blir och också att göra något annat än bara sitta hemma. Idag fick jag sova extra
länge och det var verkligen så skönt. Vi börjar först 12:30 men jag far lite tidigare så att
jag hinner äta lunch med Emilia. Ha en fin dag allihopa!
 

måndagmorgon

2013-02-11 @ 06:48:50
Varför ska det alltid vara lika svårt att stiga upp på morgonen? Åtminstone vill jag alltid fortsätta
sova när väckarklockan ringer. Men nu har jag iaf stigit upp och fixat mig klart inför dagen
och ska om en stund börja fara iväg till skolan. Hoppas att ni får en fin dag.
 
Det är mycket snö ute och mera kommer det hela tiden...

godnatt!

2013-02-10 @ 20:25:00
Ikväll har jag sett på filmen LOL tillsammans med min mamma. Den var lite konstig men annars helt
okej nog. Imorgon är det då dags för skola igen, förstår inte varför veckosluten alltid far så snabbt.
Hoppas iaf att jag hittar på något kul att göra imorgon och inte bara sitter hemma. Men nu slutar
jag skriva för om en stund blir det sovdags för mig så att jag orkar imorgon, godnatt!
 
 
Lite nyttigare än vanliga chips iaf, hehe.

solsidan

2013-02-10 @ 16:54:00
Igår på kvällen gjorde vi inget extra. Var en sväng upp till stan via mamma och hämta solsidan säsong
ett och så såg vi på det hos pappa hela kvällen och natten. Såg alla avsnitt förutom två stycken som jag
såg idag på morgonen, haha. När man väl har börjat se på det så är det så svårt att sluta. Idag sov vi
länge och så har vi bara kommit hit till mamma och här har jag inte gjort något typ. Ska om
en stund se på film och sedan får vi se vad jag hittar på.
 

vinter bilder

2013-02-09 @ 16:31:00
Idag har jag varit ute en stund och fotat lite och så har jag mest suttit inne. Det skulle kunna
bli fint väder och vara lite varmare så skulle jag orka vara ute mera och längre. Längtar så mycket
till våren och sommaren när jag kan börja fota ordentligt och det blir så mycket finare bilder då också.
 
 
 
 
 

lördag

2013-02-09 @ 12:58:56
Det var så skönt att få sova länge idag och att vakna i min stora säng här hos pappa. Efter att jag
steg upp så har jag bara spelat mario, varit ute en stund och suttit här framför datorn. Ska om en
stund fara ut och fota lite och sedan ska vi äta lasagne. Lägger upp bilderna här lite senare.
 
 
 

fredag

2013-02-08 @ 18:34:00
Idag i skolan ritade vi bara hela dagen och det var nog helt okej att inte behöva anstränga sig så
hemskt mycket. Just nu är jag iaf hos min pappa och har varit här hela kvällen. Jag och Sebastian ska
vara här hela veckoslutet. Om en stund ska vi bada bastu och sedan vet jag inte vad jag ska göra.
Men antagligen bara chilla framför datorn/TV:n och sedan fara och sova.
 

skoldag i Helsingfors

2013-02-07 @ 16:25:00
Igår läste jag på fysik och kemi prov typ hela kvällen så orkade inte ens sätta på datorn. Något annat extra
gjorde jag inte under kvällen, bara provläsning. Och idag har alla från vår skola varit i Helsingfors Prakticum
hela dagen. Där gjorde vi inte något extra. Hade bara våra vanliga lektioner och så for vi på eftermiddagen och se
på en teater. Om man jämför Helsingfors skola med vår så är vår tusen gånger lugnare och tystare. Fick nästan
huvudvärk av allt oljud i den skolan när man är så van att det är tyst, haha.
 

studiebesök

2013-02-05 @ 18:29:00
Idag var vi med klassen på studiebesök till sjukhusets laboratorium. Där fick vi t.ex. lära oss hur
man tar blodprov, se vad som sedan görs med blodet och allt möjligt annat intressant. Det var jätteroligt
att få fara dit istället för att bara sitta i skolan hela tiden. När jag kom hem så var jag ganska trött
så tog det bara lugnt en stund framför datorn och så har jag också hunnit träna lite. Det
är verkligen så skönt att träna och jag känner mig alltid så duktig efteråt.
 
 
 

femte februari!

2013-02-05 @ 07:51:41
Igår var jag som vanligt i skolan. Mådde jätteilla och kunde nästan inte äta någonting. Senare
mot eftermiddagen kom min syster till oss och var här hela kvällen. Vi såg på film och hade det riktigt roligt.
Som tur for mitt illamående om när jag kom hem från skolan och då kunde jag äta helt vanligt.
Hoppas bara att jag inte håller på att bli sjuk.
 
Idag steg jag upp kl.6 som jag alltid brukar när jag börjar 8:30. Och när jag precis skulle fara iväg
så kom jag på att jag inte alls börjar den tiden utan att jag börjar först 11. Så egentligen skulle jag
ha haft en sovmorgon idag men steg upp några timmar för tidigt... nå nu har jag iaf fått ta det
lugnt här på morgonen och behöver inte stressa till skolan.
 
 

födelsedagsfirande

2013-02-03 @ 16:41:40
Idag har jag varit på kalas med Sebastian. Där firade vi hans lillasyster och hans mamma.
Det var riktigt roligt att inte bara sitta hemma hela dagen. Annars så har jag varit ute på
en promenad med min mamma och min lillebror och så har jag bara suttit framför datorn.
 
 

lördagskväll

2013-02-02 @ 18:13:00
Idag har jag inte gjort något extra alls. Har iaf hunnit städa rummet lite så nu är här rent och
fint igen. Så har vi också hyrt en film och köpt lite gott idag igen. Men är det lördag så är det.
Vet inte alls vad jag ska hitta på ikväll så får se vad det blir. Skulle inte orka sitta hemma men
troligen blir det ändå en hemmakväll igen. Finns inte heller så mycket annat att göra nu på vintern. 
Längtar så otroligt mycket till sommaren!
 
 
 

Kvällsbilder

2013-02-01 @ 19:40:23
Tänkte ladda upp lite bilder som jag har tagit nu under kvällen. Det blev en lugn hemmakväll
för min del och jag har typ bara suttit framför datorn och tagit det lugnt. Ibland är det ju
skönt att bara sitta hemma och inte göra något extra. 
 
 

vanlig dag

2013-02-01 @ 17:03:00
Idag var det en liten sovmorgon för min del och det var så skönt att få sova lite längre.
Sedan gick jag till skolan och det är ju alltid uppfriskande. Vi slutade typ två timmar tidigare
idag så slapp hem redan vid 13. Efter det for jag till butiken och köpa lite gott med Sebastian.
Ikväll vet jag inte alls vad jag ska göra. Antingen blir det en myskväll hemma för mig själv
eller så far jag med några vänner ut och åka.