sista mars

2013-03-31 @ 10:45:38
Igår när jag kom hem från jobbet var jag igen så trött att jag bara åt lite och sedan for jag
och sova. Det gick iaf riktigt bra på jobbet och jag börjar bli lite mer van där, så det känns skönt
att inte behöva vara lika osäker mera som första gången. Men jag tror nog ändå att det kommer
ta ganska många turer innan jag känner mig helt säker där. Idag ska jag iaf fara på dop, så det
ska bli kul att träffa släkten. Efter det vet jag inte ännu vad jag ska göra men det får vi se senare.
 

glad påsk!

2013-03-30 @ 11:30:38
Igår for jag nästan genast och sova efter att jag kom hem från jobbet. Åt bara lite och
sedan var jag så trött att jag inte kunde hålla ögonen öppna mera. Och idag ska jag igen
fara på jobb om en stund men den här gången far jag till det stället som jag ska fara på
sommarjobb. Är inte alls van att vara där så hoppas att det går bra ikväll. Får se om jag
alls orkar göra något mera när jag kommer hem eller om jag bara far direkt och sova.
 
 
 

långfredag!

2013-03-29 @ 09:41:17
Jag glömde helt bort att blogga igår. Var iaf på dagen i skolan och det var då som sagt vår
sista egentliga skoldag före praktiken börjar. Och efter det blir det sommarlov! Efter skolan for jag
bara hem och var bara här hemma tills jag skulle fara till frissan. Där klippte hon bara topparna och det
syns ingen större skillnad, men det är ändå så skönt att få håret fräscht. Sedan mot kvällen for vi till min
kusin på "fest" och där var det nog helt roligt. Efter det körde vi runt i stan men jag blev jättesnabbt
trött så då for jag hem och sova. Och idag ska jag på jobb och kommer först hem på kvällen.
 
 

torsdag

2013-03-27 @ 19:31:52
Idag har jag tränat igen med tillvals gymnastiken i skolan och det känns alltid så bra efteråt.
Här hemma har jag mått ganska illa så har bara tagit det lugnt och nu på kvällen har jag läst på
engelska prov som vi har imorgon. Och imorgon är det vår sista skoldag, sedan börjar vår sju
veckor långa praktik nästa vecka. Efter det så blir det sommarlov för vår del. Eller vi har nog några
timmar insatta men det är bara våra tillvals timmar "Hår, hud och fot" så det blir nog bara chill.
 

tjugosjätte mars

2013-03-26 @ 13:20:23
Idag hade vi först två timmar modersmål och efter det hade vi bara gymnastik tills klockan
blev cirka tolv och då fick vi sluta. Vi var till gymmet och det var bara sammanlagt fem
stycken från vår klass där. Det var iaf skönt att få träna. Efter det så gick jag ännu hem
och här hemma åt jag en stor lunch, mums. Vet inte alls vad jag ska göra under resten av
kvällen, men just nu är jag iaf så slö att jag inte orkar göra något.
 
Efter att jag hade ätit låg jag länge i sängen och spelade Candy Crush och läste solo.
 
Den här sötnosen låg bredvid mig och sov.

plusgrader och sol!

2013-03-25 @ 14:17:03
Åh idag är det så härligt väder ute och det märks att våren är på väg! Gick hem från skolan och
det var så underbart att gå i solen utan att frysa. Men vill inte heller bli för ivrig nu för det kommer
ändå säkert att komma snö ännu. Så är det alltid, just när det håller på att bli vår så kommer det
mera snö. Iaf så hade vi en ganska kort skoldag idag. Först hade vi en uppgift som var typ som ett
prov, jag skrev sammanlagt cirka fyra sidor så hoppas verkligen att jag blir godkänd. Och efter
det hade vi de sista timmarna handvård och det var så ljuvligt, nu är mina händer så mjuka.
 
Härligt med plusgrader ute.

skola imorgon..

2013-03-24 @ 19:16:43
Idag har det varit så härligt väder och den första dagen på det här året som det
känns att våren är påväg, yay! Har iaf inte gjort något extra alls och ska om en
stund börja läsa på ett prov som vi har imorgon. Ha en fin kväll allihopa! ♥
 
Längtar tills det ser ut så här ute!
 

söndag

2013-03-24 @ 10:10:59
Igår på kvällen var vi ute med några vänner men vi kom nog hem ganska tidigt ändå. Det var iaf
jätteroligt att hitta på något kul att göra istället för att bara sitta inne framför datorn. Idag vaknade
jag igen väldigt tidigt men lyckades iaf somna om och vaknade sedan lite senare och nu har
jag precis ätit morgonmål och ska om en stund klä på mig, städa rummet och tvätta kläder. 
 
Nyvaken och osminkad.
 
Morgonmål! Så gott.

tortilla

2013-03-23 @ 17:02:24
Den här dagen har gått så snabbt, men så är det ju oftast på veckosluten. Har iaf hunnit träna på
dagen, varit till butiken och så har vi lagat tortilla här hemma. Det var jättegott och nu är jag nog så
mätt. Får se vad jag ska hitta på under kvällen. Kanske det bara blir en lugn hemmakväll som vanligt.
 
Vi lagade med broilerkött istället för köttfärs.

lördagsmorgon

2013-03-23 @ 09:57:26
Idag vaknade jag redan kl.7 men försökte somna om efter det och lyckades nog somna till då och
då tills klockan blev 9. Så då bestämde jag mig för att stiga upp och nu har jag redan hunnit äta
morgonmål och så har jag också lackat mina naglar för en gångs skull. Brukar inte lacka dem
så ofta men idag tänkte jag att jag skulle göra det. Ska antagligen om en stund till butiken
och köpa lite naturgodis lördagen till ära. Tänkte också träna lite senare ikväll.
 

friday!

2013-03-22 @ 17:18:57
Idag slutade vi också tidigt som vi nu har gjort hela den här veckan. Här hemma har jag inte alls gjort
något extra, bara läst lite i nyaste solo och tagit det lugnt typ. Känner mig lite sjuk så tänker bara ta det
lugnt hela kvällen och hoppas på att det är bättre imorgon. Ska senare på kvällen troligen fara i bastun
tillsammans med Sebastian. Det var så länge sedan som jag var i bastun så det kommer bli jättemysigt.
 
 

har tränat idag!

2013-03-21 @ 14:45:32
Kom för en stund sedan hem från att ha varit till gymmet. For dit genast efter skolan och så var jag
där i cirka en timme. Det är alltid så skönt att träna tycker jag! Som vanligt så vet jag inte alls vad jag
ska hitta på nu under resten av kvällen. Men högst troligen blir det nog bara att ta det lugnt här hemma
då jag ännu har så sjuka ben- och rumpmuskler från tisdagens träning. Vad har ni tänkt hitta på idag då?
 
Theodor ♥

shoppingförbud

2013-03-20 @ 19:37:00
Jag har köpt så mycket nya kläder och skor nu på senaste tiden och jag har verkligen allt som
jag behöver så nu har jag bestämt mig för att ha shoppingförbud fram till den 30 april. Det enda
som jag får köpa är nödvändiga saker så som shampoo, balsam, smink, deodorant, duschgel osv.
 
Är det någon annan som också tänkt ha shoppingförbud? :)
 

nya converse

2013-03-20 @ 18:38:00
Idag när jag shoppade med Emilia hittade jag lite nödvändiga saker men de orkar jag nog inte lägga
in bild på. Jag köpte också ett par vita låga converse! Har så länge velat ha just de här så nu köpte jag
dem äntligen. Blir perfekta att använda när våren kommer så i väntan på att snön smälter bort nu då.
 
 
 
Converse - från Skobox

shopping med Emilia

2013-03-20 @ 15:44:26
Idag började vi ganska sent igen och efter det hade vi bara två timmar av ett ämne som heter
"Servicesystemet" och sedan skulle vi ha tillvals gymnastik men vår lärare slapp inte till skolan så
vi fick istället en uppgift. Vi skulle fara ut och gå och så skulle vi också skriva några uppgifter. Jag och
Emilia gick till Coffee House och sedan shoppade vi lite också, hehe. Så man kan nog säga att
vi gick ganska långt ;) kan nog om en stund visa vad jag köpte idag.
 
Köpte också nyaste solo.

kort skoldag

2013-03-19 @ 14:38:42
Idag hade vi som sagt en väldigt kort skoldag. När jag kom hem åt jag lite lunch och efter det
har jag inte gjort något speciellt. Vet inte alls vad jag ska hitta på för något idag. Det är iaf underbart
väder ute och det skulle nog vara kul att göra något annat än att sitta framför datorn hela kvällen.
Alla kvällar är så tråkiga nu för tiden. Längtar så mycket till våren då man kan vara ute länge på
kvällarna utan att frysa och bara ha det roligt.
 

tisdag!

2013-03-19 @ 08:13:00
Idag börjar jag först 10:15 och så har vi bara gymnastik i några timmar och så slutar vi.
Skönt med en kort skoldag och roliga lektioner. Just nu sitter jag bara här framför datorn och lyssnar
på musik. Om en stund ska jag iaf börja cykla iväg till skolan. Hoppas att ni får en bra dag! ♥
 
 
Morgonmål! Havregrynsgröt och té.

monday

2013-03-18 @ 17:25:00
Idag har jag varit så himla trött. Tur hade vi bara fotvård hela eftermiddagen så det
var riktigt skönt. Måste nog fara tidigt och sova idag så att jag orkar hela resten av
veckan. Vet inte alls vad jag ska göra nu resten av kvällen men skulle nog vilja hitta
på något kul att iaf. Men högst troligen spenderar jag denna kväll framför datorn.
 

fint väder idag

2013-03-17 @ 09:42:56
Idag är det underbart väder ute och det skulle vara så skönt att fara ut och göra något. Men om
cirka 2 timmar ska jag fara på jobb och slutar först 20:30 så hinner nog inte göra något annat idag.
Imorgon är det iaf skola igen och jag vet inte alls vad jag ska göra efter skolan, det får jag se sedan.
 

fullspäckad dag...

2013-03-16 @ 19:44:00
Idag har det varit fullt upp hela dagen. Först städade vi och lagade fram allting och sedan hade vi
Tupperware party här hemma hos oss, hehe. Det var Sebastians syster som var här och visade alla
grejer. Alla for hem för några timmar sedan och efter det har jag inte gjort något extra. Funderar
nog på att gå och sova tidigt idag så att jag orkar med kvällsjobb imorgon igen.
 
 
 

friday

2013-03-15 @ 20:09:01
Nu har jag äntligen kommit hem från jobbet. Var också via butiken och köpa lite godis
så det mumsar jag på nu. Orkar verkligen inte göra något mera ikväll eftersom jag har
så sjuka muskler från boxningen igår + att jag har ju jobbat hela eftermiddagen och kvällen.
Så det blir bara en chill kväll för mig tillsammans med godispåsen.
 

torsdag

2013-03-14 @ 17:43:00
Idag hade vi motionsboxning med valfria gymnastiken. Hade redan sjuka ben från
gårdagens pass och sedan att boxas idag, det var tungt kan jag säga. Nu ska jag iaf inte göra
något resten av kvällen bara sitta framför datorn och ta det lugnt. Ska nog också försöka gå
tidigt och sova så att jag orkar med skola + jobb imorgon.
 
 
Jag vill ha sommar nu!

nytt!

2013-03-13 @ 20:23:00
Tränings BH - från H&M
 
Tränings topp - från H&M
 
Tränings topp - från H&M
 
Långärmade - från Cubus
 
Mjukisbyxor - från Cubus

onsdag

2013-03-13 @ 18:14:51
Idag var det igen en ganska kort skoldag och efter det for jag till gymmet tillsammans med
min storasyster. Efter det så kom jag bara snabbt hem och äta lite och så for jag iväg och
shoppa lite nödvändigheter + kläder med Sebastian. Jag tänkte ladda upp bilder på kläderna
som jag köpte om en stund. Nu på kvällen kommer min kusin hit på besök med sina två pojkar (de bor
i Florida men är här i Finland på besök nu) och så ska jag bara läsa på engelska prov som vi har imorgon.
 

väggklättring & megazone

2013-03-12 @ 17:53:18
Idag har det varit en jätterolig dag i skolan. Först hade vi bara två timmar modersmål och
efter det for vi iväg till Helsingfors och väggklättra och spela megazone. Väggklättringen
var faktiskt roligare än jag hade tänkt mig, men är lite höjdrädd så vågade inte klättra så högt.
Och megazone är ett laserspel som man är indelade i lag och ska skjuta de andra spelarna,
haha det var verkligen så roligt och jag vill så gärna prova på det någon gång igen.
 

handvård

2013-03-11 @ 16:04:50
Idag när jag cyklade till skolan snöade det massor och det var hemskt. När jag äntligen kom fram så var
inte bakdörren öppen så blev tvungen att gå in från framsidan, blev så arg just då. Skoldagen blev ändå sist och
slutligen bra med handvård de fyra sista timmarna så nu är mina händer så mjuka och mina naglar är snygga.
 

sunday!

2013-03-10 @ 10:52:44
Nu har det varit strålande sol i några dagar och det är så härligt. Bara det skulle bli varmare också
och om snön skulle smälta, då skulle nog allt vara perfekt. Idag har jag inte tänkt göra något alls.
Bara chilla framför TV:n och datorn, läsa klart en bok till skolan och ta det lugnt. Det här veckoslutet
har verkligenvarit velbehövligt och det är faktiskt skönt att bara vila ibland också. Idag vaknade jag
dessutom redan 7:30 (!) och var superpigg så då bestämde jag mig för att titta på desperate
housewives en stund, hehe. Har inte många avsnitt kvar så har jag sett klart den sista säsongen...
 
Vi ska läsa barnlitteratur i skolan så jag läser de här böckerna, haha.

lördag

2013-03-09 @ 15:04:00
Så skönt att solen skiner idag igen men det är ändå jättekallt ute. Sitter bara här framför
datorn och dricker en kopp té just nu och har precis dammsugit rummet och håller nu på att
tvätta mina kläder, haha. Ska nog snart sätta mig framför TV:n och kolla på desperate housewives.
Det kommer nog inte ta länge förrän jag har sett klart den sista säsongen. 
 

desperate housewives

2013-03-08 @ 19:53:33
Ikväll ska jag bara titta på sista säsongen av desperate housewives tillsammans med min
mamma och äta lite godis. Vi beställde den för några dagar sedan och idag damp den ner
i postluckan. Så nu vet ni iaf vad jag kommer att göra hela det här veckoslutet, hehe.
 
 

snow

2013-03-08 @ 13:00:00
Så skönt att få sluta skolan redan halv tolv på en fredag! Just nu sitter jag bara här framför
datorn och gör inget extra. Drömmer mig bara bort till våren, solen och när det börjar bli varmare
för just nu snöar det massor ute och är några minusgrader. Jag vill så gärna att det blir några
plusgrader och att snön smälter bort! Det skulle vara så skönt att kunna vara ute utan
att frysa och inte heller behöva gå med flera lager av kläder.
 

lugn kväll

2013-03-07 @ 16:45:36
Idag efter skolan for jag till gymmet med min mamma. Det var riktigt skönt att vara där och få träna
lite. Det var första gången jag var dit utan att vara med skolan så nu kunde man bekanta sig mera
med alla grejer. Ikväll vet jag inte ännu vad jag ska göra men det blir nog troligen bara en lugn kväll
för mig. Imorgon är det ju redan fredag och sedan blir det veckoslut, skönt!
 
Den här bilden är tagen för cirka en månad sedan, som tur är det inte lika mycket snö ute just nu.

solig dag!

2013-03-06 @ 15:28:00
Åh, idag är det soligt ute och t.o.m. några plusgrader. Sådant här väder skulle det kunna vara nu tills snön
smälter bort. Idag var det iaf en kort dag i skolan och efter det tillvals gymnastik med yoga! Det var riktigt
skönt men ändå tungt. Tycker nog ändå bättre om sådana motionsformer som man får svettas
ordentligt och där pulsen är hög. Men riktigt skönt med yoga för omväxlings skull. 
 
Här kommer två stycken vårbilder, längtar!
 
 

tisdag

2013-03-05 @ 06:38:37
Snart ska jag börja fara iväg mot skolan och där blir det en ganska kort dag. Efter skolan ska jag direkt
fara iväg till jobbet och där ska jag vara enda till kvällen. Så idag kommer jag inte att göra något extra
förutom det där + sova när jag kommer hem. Ha en fin dag allihopa! ♥
 
Jag vill ha vår! Fast den här bilden är tagen för några dagar sedan och då var det iskallt.

sommarjobb!

2013-03-04 @ 15:44:00
Idag var jag ju som sagt till ett åldringshem på en "provdag" och nu har jag sommarjobb där, yey!
Lite annat var det än det stället som jag varit på förut men jag tror och hoppas att jag lär mig
alla nya saker snabbt och att det går bra där. Nu behöver jag iaf inte stressa över att få
ett sommarjobb hela våren, skönt att ha det gjort i tid!
 
Annars så har det inte hänt något extra idag. Har varit ganska trött hela dagen då jag hade jättesvårt
att få sömn igår. Så nu ska jag bara ta det lugnt hela kvällen och senare ska jag gå och duscha
och sedan fara tidigt och sova så att jag orkar med skola + jobb imorgon. 
 
Ikväll ska jag använda det här setet från Body shop för att fräscha upp mig lite.

söndag

2013-03-03 @ 17:20:11
Idag har jag varit på kalas hos en av mina kusiner. Det var riktigt roligt att få se lite av släkten och att
äta goda smörgåstårtor och tårtor. Annars så har jag inte gjort något extra alls. Bara suttit här inne
och chillat, vill inte ens gå ut i kylan.
 
Imorgon ska jag som sagt fara på en "provdag" till ett åldringshem och där ska jag vara från 8-14.
Efter det vet jag inte alls vad jag ska göra, men får se vad det blir för något imorgon. Ha en bra kväll!
 
 

kallt och mera snö

2013-03-03 @ 09:11:38
Godmorgon! Idag när jag vaknade på morgonen var det flera minusgrader och det har kommit massor med
snö under natten. Nå, sådant här väder brukar det ju vara i mars innan våren kommer påriktigt. Det kommer
säkert ännu flera gånger att bli soligt med snön som smälter en dag för att sedan nästa dag bli kallt och snöigt.
 
 
Läste lite i sängen före jag steg upp.
 

lördagskväll

2013-03-02 @ 17:02:12
Idag på dagen/eftermiddag var det så fint väder med sol men tyvärr var det ändå iskallt. Jag for iaf ut en
stund på eftermiddagen och då passade jag på att ta lite foton. Ikväll ska jag inte göra något extra alls.
Bara ta det lugnt och chilla, skönt!
 
 
 

19 saker ni inte visste om mig

2013-03-02 @ 12:04:00

1. Jag är 157 cm "lång".

2. Jag har gått ner 17-18 kg på cirka tre år.

3. Jag älskar att träna och röra på mig. Mår så otroligt bra av det.

4. Sommaren är absolut min favorit årstid.

5. Jag har en liten grop i nedre delen av ryggen som jag haft sedan jag föddes.

6. Jag brukar nästan aldrig dricka läsk.

7. Jag brukar nästan aldrig sova länge (inte ens på veckosluten)

8. Det enda landet jag har rest till är Sverige (bor i Finland)
men skulle vilja resa till massor av fler länder.

9. Jag tycker om att läsa.

10. Jag tycker inte om att rita. Är så dålig på det.

11. Jag älskar att fota.

12. Jag älskar frukter och bär.

13. Jag tänker ganska mycket på min hälsa.

14. Jag är ganska nöjd med mig själv nu för tiden.

15. Jag kan vara ganska blyg när jag inte känner någon
men annars är jag pratsam.

16. Jag har varit tillsammans med Sebastian i snart 2 år och 8 månader.
Vi blev tillsammans 3 juli 2010. ♥

17. Jag älskar att se på olika serier och mina favoriter är sex and the city,
desperate housewives, gossip girl och pretty little liars.

18. Jag tänker alldeles för mycket.

19. Jag älskar té men hatar kaffe.

 

solen skiner

2013-03-02 @ 08:16:00
Åh, så skönt att gå i tid och sova och också att vakna i tid. Gick redan och sova kl.21 och vaknade idag
kl.7 på morgonen. Fick bara inte sömn mera. Nu har jag redan hunnit vara i duschen och bara chillat här
framför datorn. Solen skiner och det ser ut att bli superfint väder så ska nog hitta på något kul idag.
Vad jag ska hitta på vet jag inte ännu men får se lite senare vad det blir.
 
En bild på mig från förra sommaren när jag hade rött hår.

första mars

2013-03-01 @ 19:42:02
Idag var det en ganska kort dag i skolan och efter det for jag med Sebastian till hans mormor och morfar.
Hans storasyster var också där med sin lilla flicka och det var så roligt att se dem. Just nu är jag jättetrött
och har inte tänkt göra något mera ikväll. Ska nog om en stund fara och sova tror jag. Godnatt!
 
En bild på vår hund Lady från 19 mars 2012.