sunday evening

2013-06-30 @ 18:15:03
Nu på kvällen har vi som sagt varit till stranden. Det var så skönt att bara sitta där och njuta av värmen
och att vara ute. När vi kom hem så lagade vi tortilla och så har vi också ätit glass och jordgubbar till efterrätt,
så gott! Lite senare ska jag och Sebastian fara iväg till min pappa och imorgon är det dags för jobb igen.
Hela det här veckoslutet har gått så sjukt fort, det har i och för sig hela juni gjort... Imorgon är det
ju redan första juli. Nu skulle tiden gärna få gå lite långsammare så att man hinner
njuta ordentligt av sommaren innan det blir höst igen.
 
 
 
 

blueberries

2013-06-30 @ 15:02:26
Idag vaknade jag igen ganska tidigt som vanligt och efter det har jag bl.a. ätit gott morgonmål, varit till
simstranden med min mamma och där plockade vi också lite blåbär och så har jag också varit ute och gå
med vår katt. Om en stund ska vi fara och simma och när vi kommer hem så ska vi äta tortilla
och till efterrätt blir det färska jordgubbar, mums! Hoppas att ni alla får en fin kväll :)
 
 
 
 

squat challenge!

2013-06-29 @ 17:39:04
 
Jag tänkte börja med den här utmaningen idag för skojs skull för att se om det blir något resultat.
Någon annan som vill hänga på? :)

tjugonionde juni

2013-06-29 @ 17:04:53
Idag har jag gjort typ ingenting men ändå har dagen gått så sjukt fort. Är som tur ännu imorgon ledig
så då måste jag nog se till att hitta på något att göra. Får se om det dyker upp några planer nu till kvällen,
annars blir det bara chill här hemma. Fast det är ju också riktigt skönt efter en hel vecka med jobb.
 
Smorde in kroppen med den här efter att jag varit i en lång sval dusch.

finally friday!

2013-06-28 @ 11:50:00
Idag vaknade jag redan halv nio på morgonen och var hur pigg som helst så det var bara att stiga upp
och äta morgonmål. Jag har också hunnit vara ute och jogga 5km, ätit supergod lunch och så har jag också
varit ute och plockat jordgubbar och blåbär igen. Det är så gott att äta och det bästa är att jag bara behöver
gå till vårt jordgubbsland och sedan gå ut i skogen som är riktigt brevid huset så hittar jag massor
av bär. Om ungefär en timme börjar jag på jobbet så ska snart cykla iväg dit. Skulle nog mycket
hellre göra något annat när det är så underbart fint väder idag. Som tur är jag iaf
ledig hela veckoslutet så då måste jag hitta på något kul.
 
 
Gammal bild på mig.

jordgubbar & blåbär

2013-06-27 @ 17:50:10
Idag har jag som vanligt jobbat och dagen gick väldigt snabbt så det är skönt. När jag skulle cykla hem
ösregnade det förstås så var genomvåt när jag var framme. Här hemma har jag tränat ben&rumpa, ätit middag,
varit ute och plockat jordgubbar&blåbär och bara njutit. Nu på kvällen skiner solen och det är perfekt väder.
Imorgon har jag först kvällstur så behöver inte gå så hemskt tidigt och sova idag vilket är så skönt.
 
 

varmt och härligt

2013-06-26 @ 20:49:00
Idag har det varit cirka 30 grader ute och jag ångrade mig så mycket att jag tog på mig svarta jeans
när jag cyklade till jobbet då det var mycket varmare när jag skulle hem. Här hemma har jag och Sebastian
lagat god mat, varit mycket utomhus och bara njutit av det fina vädret. Om en stund ska jag gå i
duschen och efter det ska jag nog gå och sova då jag har morgontur imorgon igen.
 
 

morgonträning

2013-06-25 @ 10:44:22
Idag har jag redan hunnit stiga upp, ätit morgonmål, tränat övrekroppen och sedan också ätit
lunch. Klockan ett börjar jag på jobbet och så slutar jag nio på kvällen, så kommer nog inte att
hinna göra så mycket när jag kommer hem. Hoppas iaf att ni alla får en bra dag!
 

nytt!

2013-06-24 @ 20:58:24
Tränings BH - från H&M
 
 Träningstopp - från H&M
 
 Duschgel (köpte också två andra som jag glömde hos mamma)

min måndag

2013-06-24 @ 20:37:40
Idag vaknade jag ganska tidigt på morgonen och någon timme efter det for jag ut och jogga,
det var så skönt. På eftermiddagen träffade jag Ida i stan och vi gick runt i alla möjliga butiker och
shoppade. Vi for också till Coffee House och åt supergod caesarsallad. Nu på kvällen har jag
bara varit här hos min pappa och också varit ute och tagit lite bilder.
 
 
 
 

nu är det sommar!

2013-06-23 @ 21:50:31
På fredagen var det ju midsommarafton som säkert ingen missade. Då hade jag kvällsjobb så när
jag kom hem därifrån for jag bara ut på en promenad med vår hund och nästan genast efter det och sova.
Dagen efter det, alltså igår, hade jag morgontur så kunde inte vara vaken så länge på fredagen. Och
idag hade jag också morgontur så det har varit ett veckoslut fullt med jobb. Som tur är jag ledig
imorgon, måste verkligen se till att njuta av varenda sekund. Tänkte börja dagen imorgon
med något gott till morgonmål och efter det fara ut och springa en stund. Lite senare på
dagen ska jag sedan träffa Ida och vi ska nog gå runt i massa butiker och se ifall
man hittar något fint. Får bara hoppas att det blir fint väder imorgon!
 
 
 
 

glad midsommar!

2013-06-21 @ 10:11:28
Idag är det underbart väder ute och nu känns det äntligen som sommar igen. I början på juni var
det väldigt varmt och härligt väder men så vände det plötsligt och blev regnigt, grått och kallt. Kanske
sommaren kan börja nu? Iaf så har jag sovit länge idag och det var så skönt och välbehövligt. Om en
stund ska jag börja laga lunch till mig och klockan två börjar jag på jobbet. Före det ska jag nog
också passa på att gå ut en stund och njuta av det här ljuvliga vädret.
 
 

20e juni 2013

2013-06-20 @ 19:26:34
Igår hann jag typ inte alls vara hemma så hade inte tid att blogga. Jag vaknade cirka 10-tiden igår
på morgonen och efter det for jag med Sebastian till hans jobb. Då hade han nog redan varit över 6 timmar
på jobb, men jag for med lite senare den här gången. Genast efter att han slutade så for vi med en
kompis och titta på hans båt och också ut och äta. Och det var typ det enda jag hann göra igår.
Fast jag inte gjorde så mycket så for dagen ändå supersnabbt.
 
Idag har jag varit på jobb från 7-15 och efter det har jag bl.a. tränat övrekroppen, varit med Sebastian,
varit ute och fotat och varit ute och promenerat med vår hund. Idag har jag som tur inte alls
bråttom att gå och sova då jag börjar först kl.14 imorgon. Ha en fin kväll allihopa! :)
 
 

good morning!

2013-06-18 @ 11:04:52
Idag har jag sovit så länge och nu är jag verkligen utvilad efter för många dagar med för lite sömn.
Har iaf för en stund sedan ätit lite lunch och snart ska jag gå ut på en härlig joggingtur i det fina vädret.
Vet inte ännu alls vad jag ska hitta på ikväll, men kanske det dyker upp några roliga planer under dagen.
 

monday!

2013-06-17 @ 19:08:22
På lördagen for jag på kvällen till en kompis sommarstuga. Vi for till ett café med båt där
det var dans. Det var nog riktigt roligt faktiskt. På söndagen hade jag kvällsjobb så sov bara 5 timmar
den natten. Kan säga att jag var allt annat än pigg på jobbet. Idag hade jag också jobb, men
den här gången morgontur och nu har jag två dagar ledigt. Så skönt! Är tyvärr på jobb hela
veckoslutet så kan inte fira midsommar. Kanske vi grillar eller något sådant hemma
hos pappa så lite firande blir det iaf. Nu på kvällen har jag iaf crosstrainat i
45 minuter och som vanligt känns det så otroligt bra efteråt.
 

femtonde juni

2013-06-15 @ 12:55:50
Igår regnade det och var dåligt väder hela dagen så jag bestämde mig för att bara köpa
lite gott och sedan sitta inne hela kvällen och titta på tv. Gick ganska tidigt och sova då jag
hade stigit upp halv sex på morgonen. Och idag har jag sovit i 12 timmar så är allt annat än trött just
nu. Annars så vet jag inte alls vad jag ska hitta på att göra idag och ikväll, får helt enkelt se
vad dagen för med sig. Är iaf ledig idag så måste verkligen se till att
njuta hela dagen då det blir jobb imorgon igen.
 

morgonmys

2013-06-13 @ 10:38:00
Idag har jag spenderat hela morgonen i sängen och kollat på pretty little liars. Har inte ens orkat
stiga upp för att äta något, så om en stund måste jag nog göra det. Börjar iaf klockan två idag så har
ännu lite tid här hemma före jag måste cykla iväg. Det ser ut att bli väldigt fint väder idag men
tråkigt nog så jobbar jag till sent på kvällen och kan inte riktigt hitta på något när jag kommer
hem för då måste jag nästan genast gå och sova. Igår färgade jag ju som sagt håret och
  det blev inte så hemskt stor skillnad, men det blev iaf en mycket jämnare färg
och det skiftar mera i guld så jag är nog riktigt nöjd trots allt.
 

sovmorgon!

2013-06-12 @ 11:48:00
Idag sov jag enda tills klockan var tio och det var så skönt att sova så länge. Efter det 
 har jag hunnit äta frukost, chillat framför datorn, varit ute och joggat och så har jag också
ätit lunch. Det är ganska tråkigt väder idag så får se vad jag hittar på att göra till kvällen. Ska iaf
färga håret idag så hoppas att det blir bra och att det blir någon skillnad. Det känns
så onödigt att färga håret om det sedan inte blir någon skillnad alls.
 
Bara det skulle bli så här fint väder igen...

tisdag!

2013-06-11 @ 20:45:00
Idag när jag kom hem från jobbet så tränade jag övrekroppen i lite över en timme. Det var så
skönt och kändes väldigt bra. Lite senare for jag iväg till min mamma och här har vi ätit tortilla (yummie!)
och så har jag också varit till butiken och köpt hårfärg. Tänkte att jag skulle färga håret imorgon och
om det blir bra före och efter bilder så kan jag lägga in dem här. Är också ledig imorgon
så ska se till att njuta hela dagen och försöka att sova lite längre än vanligt. 
 
Den här hårfärgen köpte jag idag.
 
 Mina träningsskor som jag använder inomhus.
 
 Vattenmelon! Såå gott att äta på sommaren.

träningsinspiration

2013-06-10 @ 12:02:00
Förut hatade jag verkligen att träna. Det var nästan det värsta jag visste, jag var så lat och orkade
aldrig gå ut och röra på mig. Det här året bestämde jag mig för att börja träna tre gånger i veckan
och inte mer än det för då visste jag att jag skulle tröttna genast. Efter några veckor ökade jag
det till fyra gånger i veckan och om några veckor tänker jag öka det till fyra-fem gånger i veckan.
 
Nuförtiden älskar jag verkligen att träna och jag mår alltid så himla bra efter det. Den känslan är
det bästa som finns. Och så älskar jag också känslan av att varje gång orka springa lite längre,
lite snabbare och framförallt att man känner att man orkar mera. Och att jag i dagens läge orkar
göra 20 armhävningar från tårna, då jag förut inte ens orkade göra en. Att jag orkar springa mycket
längre sträckor än jag orkade förut. Då blev jag trött redan efter någon kilometer och gav upp.
Träning är en av de bästa sakerna jag vet! 
 
Mål:
[x] springa 5km under 35 minuter
[ ] springa 5km under 30 minuter
[ ] springa 10km
[ ] springa 10km under 1h10min
[ ] springa 10km under en timme
[x] 30 korrekta armhävningar från tårna
[ ] 40 korrekta armhävningar från tårna
[ ] 1 korrekt pull-up
[ ] 3 korrekta pull-ups
[ ] 5 korrekta pull-ups
[x] stå i plankan 2 minuter
[ ] stå i plankan 3 minuter
[ ] stå i plankan 4 minuter
[x] tio repetitioner benpress 100kg
[x] tio repetitioner benpress 120kg
[ ] tio repetitioner benpress 140kg
[ ] tio repetitioner benpress 160kg
 
 
 
 
bilderna är från weheartit.com

tionde juni

2013-06-10 @ 10:41:11
De här senaste dagarna har det inte hänt något annat speciellt än att jag har jobbat och
umgåtts med vänner. Därför har jag inte heller haft något att blogga om. Idag har jag iaf
kvällstur så börjar först klockan två. Tog en liten sovmorgon idag och så har jag också
varit ute och joggat. Idag är det ganska svalt ute men ändå soligt så det var helt
perfekt väder att jogga i. Om en stund tänkte jag iaf äta lite lunch och sedan
ska jag nog bara ta det lugnt innan det är dags att cykla iväg till jobbet.
 
Har också simmat för första gången iår.

lång dag

2013-06-07 @ 18:23:23
Idag vaknade jag redan klockan tre på natten då jag skulle fara med Sebastian till hans jobb.
Det var nog en väldigt lång dag men ändå roligt att se vad han gör på jobbet. När vi kom hem somnade
jag och sov sedan i två timmar och nu har jag varit vaken en stund. Senare idag ska vi fara
till min pappa och imorgon har jag jobb från 7-15. Ha en fin fredagskväll alla!
 

torsdag!

2013-06-06 @ 13:42:00
Idag sov jag enda tills klockan var 10 och det kan jag säga att var mycket välbehövligt. Efter
att ha måsta stiga upp 5 två dagar i rad behövde jag lite extra sömn. Efter att jag hade vaknat åt jag
en god frukost och kollade på första avsnittet av "the Carrie diaries" som jag hade bandat från
igår. Sedan bestämde jag mig för att fara ut och jogga en sväng och det var verkligen så
härligt. Dock var det supervarmt så var helt genomvåt av svett när jag kom hem. Genast
när jag kom in for jag i en sval och skön dusch. Nu har jag precis ätit lite lunch
och sitter bara här framför datorn och lyssnar på musik.
 
 
Så bra sång! :)

at the beach

2013-06-05 @ 21:51:25
Idag efter att vi hade varit och äta for vi genast till stranden då det var så varmt ute och
det var riktigt äckligt att sitta inomhus i den här hettan. Ännu är det ganska kallt vatten tycker
jag, men imorgon ska jag nog våga simma om vädret tillåter. Är också ledig imorgon och
på fredagen så ska verkligen se till att njuta av de här två dagarna. 
 
 

amarillo

2013-06-05 @ 21:36:00
Idag har jag varit till amarillo och äta med min pojkvän Sebastian. Vi firade
att han har blivit färdig kombinationsfordonsförare (fint ord?). Det var som vanligt väldigt
god mat men alldeles för stora portioner enligt mig. Mådde riktigt illa efter att vi
hade ätit klart. Men så där annars var det väldigt härligt att sitta där ute på
terassen vid ån och äta i det underbara vädret som det var idag.
 
 
 

solig måndag!

2013-06-03 @ 11:09:11
Idag har jag igen kvällstur så sov till 8 på morgonen och det var riktigt skönt. Efter att
jag hade varit vaken i några timmar for jag ut på en liten joggingtur. Nästa gång tänker jag nog
fara och jogga lite tidigare på morgonen eller senare på kvällen för det är så varmt och
jobbigt att jogga när det är över 25 grader ute. Nu har jag iaf varit i en skön och
sval dusch och precis ätit lite lunch. Om ungefär en timme måste jag börja
cykla iväg till jobbet och så kommer jag att vara där till nio på kvällen.
 
Shortsväder!
 

sunny day

2013-06-02 @ 10:12:58
Idag är det så underbart väder ute så jag skulle mycket hellre hitta på något kul att
göra utomhus som t.ex. att fara till stranden. Men idag har jag jobb från 13-21 så hinner
inte göra något annat än det. Hoppas iaf att dagen går snabbt på jobbet. Annars så
har jag typ bara hunnit vakna idag, ätit frukost och bara chillat framför datorn. Ska om
en stund äta något till lunch och sedan måste jag börja fara iväg till jobbet.
 

första juni

2013-06-01 @ 11:04:13
Om en stund ska jag börja fara iväg till jobbet och där kommer jag att vara från 14-21.
Så hinner inte göra så mycket mera sedan på kvällen då klockan redan är så mycket när jag
kommer hem. Idag är det första juni som ni säkert alla redan vet och det är underbart
väder ute så jag skulle mycket hellre hitta på något kul att göra.
Hoppas att ni alla får en fin dag!