träningstoppar!

2014-02-26 @ 10:02:23
Igår på eftermiddagen när jag väntade på att Johanna skulle sluta från jobbet före vi skulle gå till gymmet så gick jag in till stadium och där hittade jag två nya träningstoppar. De kostade bara 9,95€ styck så det var ju inte alls något dyrt! ♥ invigde redan den blåa toppen igår på gymmet och den var så skön att träna i. Imorgon tänkte jag gå ut och springa och då ska jag ta på mig den rosa toppen. 
 
 

känns som vår redan!

2014-02-26 @ 09:46:58
Hej alla! Idag börjar jag först klockan 12:15 så har ännu lite tid på mig före jag måste börja fara iväg. Det känns helt som vår idag förresten! Solen skiner, snön smälter, fåglarna kvittrar och det börjar bli varmare ute ♥ det är nog lite konstigt att man redan får vår känslor i februari!? Men jag är nog ändå nästan helt säker på att det ännu kommer att komma snö så man ska inte bli för ivrig nu. Måste bara se till att njuta nu när det äntligen är sådant här väder :)
 
Igår var jag med min syster till gymmet, där tränade jag typ hela kroppen och det känns så skönt idag. Tog också en vilodag idag för jag har så sjuka muskler och måste vila lite.
 

life is good

2014-02-21 @ 19:07:17
Idag efter att Micku for hem så chillade jag en stund framför TV:n och efter det så bestämde jag mig för att gå ut och springa. Powerwalkade först i 10 minuter sedan sprang jag 2 minuter, gick 1 minut x 30 minuter och som avslutning gick jag 5 minuter. Det var riktigt skönt, bara att jag mådde ganska illa efter alla godsaker som vi åt igår/idag.
 
Nu på kvällen lagade jag också en pizza till mig av allt det som blev kvar igår. Nu känns det nog nästan som att all pizza håller på att komma ut genom öronen. Måste nog börja äta hälsosammare igen, mår så mycket bättre av det. Märker genast att jag får otroligt sjuk mage och blir så trött när jag äter mycket onyttigt. 
 
 

sleepover

2014-02-21 @ 19:01:00
Igår kom Micku övernatten till mig. Det var så otroligt länge sedan vi två träffades sist så vi hade massor att prata om. På kvällen färgade jag Mickus hår, sedan lagade vi hemlagad pizza och efter det tittade vi på pll & film. Vi for nog ganska tidigt och sova men så låg vi i sängen och pratade tills klockan nästan var fyra på morgonen. Så idag var man inte så värst pigg när alarmet ringde klockan 10:30.
 
Det var iaf en jätterolig kväll och tiden gick än en gång helt för snabbt. Måste bara se till att träffas lite oftare så att det inte går nästan ett halft år imellan igen.
 

family first

2014-02-19 @ 16:34:58
Igår for vi och hälsa på min pappa. Det var ganska länge sedan vi var där sist så det var riktigt trevligt. Han bjöd på god lasagne till oss och så spelade jag mitt favoritspel på wii, nämligen mario ^^ efter att vi hade varit där i några timmar for vi ännu till min mamma på besök och där fick vi lite kvällsmat.
 
Melwin 
 

onsdag

2014-02-19 @ 16:26:44
Idag sov jag typ 12h, förstår inte hur jag kunde sova så länge. Men antar att det är för att jag sovit så lite de senaste veckorna och nu på sporlovet vill kroppen sova så mycket som möjligt. Efter att jag vaknade åt jag lite morgonmål och efter det for jag ut och springa. Först powerwalkade jag i 10 minuter och efter det sprang jag 2 minuter, gick 1 minut x 30 minuter och som avslutning gick jag 5 minuter. Det var riktigt skönt och när jag kom in var jag helt slut. Gick i en varm dusch direkt när jag kom in och nu sitter jag bara här framför datorn och tar det lugnt. 
 
Ikväll ska jag och Sebastian fara till hans syster och hälsa på, blir säkert riktigt kul. Idag ska jag försöka gå i tid och sova så att jag inte sover bort hela dagen imorgon. För jag tänkte gå ut och springa imorgon efter att jag har vaknat och ätit. Efter det så kommer Micaela till mig övernatten, vi tänkte laga hemlagad pizza och bara chilla. Kommer säkert att bli superkul för det var verkligen en evighet sedan jag träffade henne sist.
 
Grattis Micku på 18 års dagen! 

shopping ♥

2014-02-17 @ 21:58:00
Victoria's secret bodymists - från Viking Line - 12,95€ styck
 
 Träningsskor - Stadium - hade kostat 119€ men var nu 40€ (!!)
 
 Hopprep - Stadium - 2,90€

17.02.2014

2014-02-17 @ 21:50:00
Hela den här veckan har jag sportlov och det är så skönt att vara lite ledig efter tidiga väckningar och långa dagar på praktiken. Har ju för två veckor sedan börjat min praktik på Näse sjukhus avdelning 3 och där har jag två handledare som bara talar finska så det blir lite extra tungt för min hjärna att vara där. Men hittills har det faktiskt gått riktigt bra att kommunicera på finska och jag lär mig bara mera och mera varje dag.
 
Annars så har jag bara tränat, umgåtts med kompisar och tagit det lugnt nu senaste tiden. Förra veckoslutet var jag också till Sverige tillsammans med pappa, hans flickvän och min storasyster. Det var riktigt roligt nog! I Sverige gick vi mest runt i olika butiker och så åt jag och Johanna frozen yoghurt, mums.
 
Imorgon har jag tänkt gå ut och springa på morgonen efter att jag har ätit och sedan ska jag nog städa lite här hemma och senare på eftermiddagen far jag och Sebastian och hälsa på min pappa.
 
Jag älskar smoothies!