onsdag

2013-08-28 @ 16:00:02
Idag var det en ganska lång skoldag men ändå for den jättesnabbt som jag tycker att alla dagar
har farit nu den senaste tiden. Direkt efter skolan hade jag körlektion och det gick faktiskt bra idag så
det är jag glad över. Jag kan inte ens förstå att jag snart kommer ha körkort, det kommer att
underlätta ganska mycket i vardagen. Men en sak som är säker är att jag nog ändå
kommer att cykla och gå till skolan så mycket som möjligt. Just nu håller jag iaf
på att öva på lite teori inför teoriprovet och det har nog gått riktigt bra hittills.
 

gymmet!

2013-08-27 @ 20:39:37
Idag var det en ganska lång skoldag och hela dagen hade vi förstås timmar i det klassrummet
där det är allra sämst luft. Efter en hel dag där får man så ont i huvudet och det känns att all ens
energi är borta. Efter skolan for jag iaf med Emilia till gymmet och där tränade vi lite kondition
och sedan olika muskelövningar. Både med maskiner, egen kroppsvikt och fria vikter.
Tränade mest benen och rumpan idag och jag kan säga att det verkligen
känns nu efteråt. Vill inte ens veta hur det känns imorgon då jag
ska stiga upp... Imorgon har jag också körlektion direkt
efter skolan så hoppas verkligen att det går bra!
 

monday

2013-08-26 @ 19:58:00
Nu har det igen blivit en liten bloggpaus, men har verkligen inte haft något extra att skriva om.
På fredagen var jag då i frissan och där klippte jag bara topparna så nu känns håret verkligen så mycket
friskare. Efter frissan for vi ut och äta med Sebastians familj. Jag åt en supergod pasta carbonara och
till efterrätt blev det glass. Så där annars så har det väl inte hänt något extra det här veckoslutet.
Har mest bara tagit det lugnt och försökt samla krafterna inför den här skolveckan. Idag har
vi varit och köpa målfärg till vårt vardagsrum så jag hoppas verkligen att det snart blir
färdigt så att det blir lite trivsammare här hemma. Och så har jag också crosstrainat
i 30 minuter nu på kvällen. Åt för en stund sedan kvällsmål och snart blir det dags
att gå och sova så jag orkar stiga upp imorgon och är pigg hela dagen
för imorgon ska jag och Emilia igen fara till gymmet efter skolan!
 

new in!

2013-08-22 @ 15:33:00
Halsduk - Lindex
 
 Väska - Lindex
 
 Det här ska jag ha på mig när vi firar min 18 års dag!
Väska - Lindex
Linne - Vero moda
 
 Så här ser linnet ut.

tjugoandra augusti

2013-08-22 @ 15:10:33
Idag hade vi en väldigt kort skoldag och det enda vi gjorde var att gå till biblioteket och låna en
bok inom ett ämne. Efter det for jag med Emilia till Subway och äta och sedan gick vi till gymmet.
Det kändes så otroligt bra efteråt när vi var färdiga. Just nu är jag här hemma och håller
på att laga mat. Klockan fem börjar min teorilektion och den räcker ända tills 18:35.
Så när jag kommer hem ska jag nog bara chilla framför datorn och tv:n, skönt!
 
Saknar sommaren så mycket!

wednesday

2013-08-21 @ 14:33:13
Idag var det igen skola för min del och vi slutade redan klockan två idag så det känns
riktigt bra. Nu har jag iaf varit hemma en stund och om någon timme ska jag äta
middag. Lite senare idag tänkte jag gå ut och jogga en sväng. Det var jättelänge
sedan jag joggade sist så ska bli riktigt skönt att få springa av sig lite.
 
Den här texten ska jag sätta upp i vardagsrummet så fort det blir färdigt.

lång dag

2013-08-20 @ 20:32:04
Idag blev jag då som sagt i stan när jag väntade på att min teorilektion skulle börja och då var
Emilia så snäll och höll sällskap till mig. Vi for först till Coffee House och sedan gick vi bara
runt i butiker och kollade på kläder. Hittade ett superfint linne som jag ska ha på mig när
vi ska fira min 18 års dag! Längtar så mycket till den dagen/kvällen/natten. Sedan när
jag kom hem lite över sju så var jag vrålhungrig så åt lite middag och efter det tränade
jag övrekroppen i nästan 40 minuter. Det känns alltid så bra efter träning!
Imorgon är det igen tidig väckning för mig och sedan blir det skola. 
 

tjugonde augusti

2013-08-20 @ 05:56:00
Godmorgon! För en stund sedan vaknade jag och nu har jag också valt kläder för dagen,
sminkat mig och fixat håret. Om en liten stund ska jag äta morgonmål och efter det blir det
nog bara chill framför datorn innan jag måste cykla iväg till skolan. Idag har vi dessutom
fotografering så jag hoppas verkligen att bilderna blir bra. Efter skolan ska jag
ännu fara på teorilektion från 17-18:35 så får se om jag alls kommer hem
imellan eller om jag bara blir i stan. Hoppas att ni alla får en fin dag!
 
Jag idag.

pasta carbonara

2013-08-19 @ 21:58:00
Idag började dagen med körlektion kl.8-9 och efter det var det dags för skola. Skoldagen gick faktiskt
ganska snabbt och så började vi också med ett nytt ämne idag som verkar så intressant! Jag tycker
nog att alla ämnen som vi har det här sista året intresserar mig och det ska bli så roligt att lära
sig massa nya saker. Har också cyklat sammanlagt över 10km idag, då jag både cyklade
till och från skolan. Som tur tar det inte ens 20 minuter. När jag kom hem
så for jag och Sebastian till butiken och efter det lagade
vi pasta carbonara som blev så otroligt gott!
 

shopping

2013-08-18 @ 21:20:00
dåliga bilder...
 
Vinröd långärmad - Cubus
 
Vinröd tröja - H&M
 
 Mörkgrå långärmad - Cubus
 
 Vinröd topp - Cubus
 
 Svart topp - Cubus
 
 Svart tröja - Newyorker
 
 Örhängen
 
 Pyjamasshorts - Newyorker
 
 Jeans - Cubus
 
 Jeans - Cubus

18e augusti 2013

2013-08-18 @ 20:55:34
Nu på de här sista dagarna har jag bl.a. varit till itis och shoppa, varit på kalas och bara varit
i butiker och köpt nya saker till hemmet. Har inte ens orkat sätta på datorn så det har
varit en liten bloggpaus. Imorgon är det iaf skola och före skolan börjar ska jag
fara på körlektion. Får se om det dyker upp några planer efter skolan, annars
blir det nog bara att fortsätta fixa och laga allt i ordning här hemma.
 
Nya doftljus.

torsdag

2013-08-15 @ 20:22:49
Idag var det då första skoldagen för det här läsåret. Det var nog roligt att se alla efter
sommaren och jag tror och hoppas på att det här året kommer att bli roligt och intressant.
Vi har dessutom blivit en "ny" klass nu så några från förra klassen har farit till andra
skolor och så har det nu kommit sju helt okända till den här klassen. Efter skolan
blev jag med Emilia i stan en stund och efter det var det dags för körlektion,
sedan en timme paus och efter det teorilektion. Under tiden som jag
hade paus gick jag och kollade i lite butiker och jag hittade
allt möjligt nödvändigt som jag behövde köpa. 
 
BH:n - Lindex
 
Värmeskydd, mascara, deodorant
 
 Var idag till hälsovårdaren och mätte mitt hemoglobin, det visade sig vara ganska lågt (som det alltid har varit) så nu ska jag då äta järntabletter och c-vitamin (gör så att järnet tas upp bättre i kroppen) i nästan två månader. Kanske det är därför jag har känt mig så otroligt trött på senaste tiden..

school tomorrow

2013-08-14 @ 20:15:52
Imorgon är det då dags för skola igen efter ett långt sommarlov (nästan tre månader) som har
gått alldeles för snabbt. Det känns som att mitt sommarjobb började för någon vecka sedan och
enligt mig skulle det ännu kunna vara ledigt i några månader. Ska iaf snart gå i duschen och
fräscha upp mig så jag är redo inför en hel skoldag imorgon. Genast efter skolan har
jag ännu körlektion och sedan en timme efter det har jag teorilektion i 1h 35min.
 
Ska ännu läsa lite i nyaste solo innan jag går och sova.
 
 

sista sommarlovsdagen

2013-08-14 @ 10:36:00
Idag försökte jag verkligen att sova så länge det bara gick då det nu är min sista
sommarlovsdag för det här året. Det gick nog riktigt bra med den saken och nu känner
jag mig faktiskt pigg och utvilad. Om en stund tänkte jag crosstraina i 30-40 minuter
och efter det vet jag inte ännu vad jag ska hitta på. Jag skulle iaf måsta sätta in alla
mina och Sebastians kläder i klädskåpen idag så att det blir gjort någongång.
Började redan förra veckan och det är fortfarande halvfärdigt...
 
Min frukost idag: grönt té med vanilj, juice och karelska piroger med ost.

dagens träning

2013-08-13 @ 16:38:24
Jag bestämde mig sedan till slut för att styrketräna idag istället för att konditionsträna.
Kände mig så himla trött före träningen och drog mig verkligen för att göra det. Men efter fem minuter
då jag börjat fick jag massor av energi och det slutade med lite över 40 minuters muskelträningar av
axlar, biceps, triceps, bröst, mage och rygg. Nu efteråt känns det så himla bra och
jag känner mig t.o.m. piggare nu än vad jag gjorde före träningen. Just nu håller
jag på att laga mat och jag längtar verkligen tills det är färdigt!
 
Måste köpa en ny kettlebell som väger 6 eller 8 kilogram.

good morning!

2013-08-13 @ 09:09:14
Godmorgon! Idag vaknade jag ganska tidigt för en gångs skull och så låg jag i sängen och bara
kollade instagram osv. tills jag orkade stiga upp. Om en stund ska jag fara iväg till bilskolan och efter
det vet jag inte alls vad jag ska hitta på. En sak som är säker är iaf att jag ska träna idag. Vet inte
ännu om jag ska konditionsträna eller styrketräna. Om det blir konditionsträning så
crosstrainar jag nog 30-40 minuter och om det blir styrketräning så tänkte
jag träna övrekroppen. Har haft sån jävla träningsvärk i ben&rumpa
efter lördagens pass men nu börjar det äntligen släppa.
 
Älskar té med honung! Det är speciellt gott att dricka nu när det börjar bli kallare ute.
 
 
Dagens detaljer.

ny bil!

2013-08-12 @ 18:45:22
Idag har det igen varit en helt vanlig dag. På förmiddagen var vi och köpa en ny bil som verkligen är
så bra och den känns miljoner gånger bättre än den förra. Så har vi också varit till mamma och äta god
mat och efter det har vi typ inte gjort något speciellt. Köpte också lite nya grejer till hemmet när vi
var till butiken. Om en stund tänkte jag fortsätta lägga in alla kläder i skåpen och efter
det blir det nog bara chill här hemma. Imorgon är det dags för bilskola
igen och efter det har jag inga planer än så länge.
 
Köpte bl.a. de här två supersöta muminmuggarna.
 
 Osminkad och ofixat hår idag.

elfte augusti

2013-08-11 @ 22:12:04
Idag vaknade vi igen ganska sent och hela den här dagen har gått så otroligt snabbt som vanligt.
Egentligen har vi inte ens gjort något speciellt idag men ändå har tiden flugit iväg. Imorgon ska vi försöka
vakna lite tidigare och då måste vi börja lägga in kläderna i klädskåpen och sådant så att den här
renoveringen blir snabbt färdig. Som tur så börjar inte min skola ännu imorgon så jag har ännu
några dagar på mig att bara njuta och försöka göra så mycket som möjligt klart.
 
Sådan här mat lagade vi idag. Vi gjorde t.o.m. biffarna själv, fast de blev inte så lyckade då de bara föll ihop när man skulle vända dem i stekpannan...

ny hårfärg!

2013-08-11 @ 21:42:04
Igår färgade jag då som sagt håret och det känns verkligen så bra då jag före det hade en stor
utväxt och annars också hemsk färg på håret. Först trodde jag att det skulle bli väldigt mörkt (svart)
men bara det fick torka ordentligt så blev färgen fin. Det är en mörkbrun färg och det
känns annars också bra med en liten förändring så här i vardagen.
 
Före och efter

nytt!

2013-08-11 @ 10:41:35
Tröja - från Lindex
 
 Tröja - från H&M
 
 Skålar - från någon butik i gamla stan
 
 Color mask + hårfärg - från Sokos

lördag på stan

2013-08-10 @ 22:55:35
Idag har jag då varit med Ida och Micku hela dagen och vi hade det verkligen så roligt.
Först gick vi runt i gamla stan och fota, sedan ut och äta till Wanha apoteekki och efter
det shoppade vi lite. Sedan kom vi hem till mig och här färgade vi våra hår och
hade det kul. Så det har helt enkelt varit en mycket lyckad dag. 
 
 
 
 
 
 

lördag

2013-08-10 @ 10:18:46
Nu har vi äntligen fått internet hit till vår lägenhet så nu kommer jag att kunna blogga lite oftare.
Här hemma är det ännu ganska stökigt och vi har inte riktigt sluppit framåt i arbetet då Sebastian är
sjukledig p.g.a. en spricka i revbenet. Så där annars så har jag varit i bilskolan, umgåtts med vänner
och bara försökt njuta så mycket som möjligt nu innan skolan börjar igen på torsdagen. Idag har
jag redan hunnit träna ben&rumpa och lite senare idag ska jag träffa Ida och Micaela i stan.
Det kommer säkert att bli jätteroligt då jag inte har träffat dem på en evighet.
 

flyttat hemifrån!

2013-08-06 @ 13:42:59
De här senaste dagarna har verkligen varit fullspäckade och jag har inte haft någon tid över till bloggen så
det fick bli en liten bloggpaus. Förra torsdagen, alltså den första augusti flyttade jag och Sebastian till vår
nya bostad. Det känns så roligt att äntligen ha flyttat hemifrån och få inreda hela bostaden själv. I några
rum är tapeterna så slitna så de måste dras bort och så ska vi sedan måla väggarna i någon fin ljus färg.
I vardagsrummet har vi nästan fått bort alla tapeter så sedan är det bara att måla och efter det kan alla
möbler komma på plats. Det är verkligen så stökigt här då det ligger flyttkartonger överallt, längtar
så mycket tills allt är färdigt. Köket är det enda rummet som ser någorlunda städigt och fint ut så
det är här jag spenderar mest tid. Idag ska jag iaf på körlektion från 17-18 och
efter det vet jag inte ännu vad jag ska hitta på. Om det inte dyker upp några
planer så blir det nog bara att dra bort tapeter hela kvällen.
 
 
Den här hänger på vår dörr :)