mina träningsrutiner

2014-01-27 @ 20:59:00
Tänkte göra ett sådant här lite extra inlägg, så kallat "tema inlägg", där jag berättar lite om hur jag brukar träna. Alltså helt enkelt hur en träningsvecka ser ut för mig just nu. Som jag har sagt förut så älskar jag att träna och det är en viktig del av min vardag. Om jag inte skulle träna så skulle jag säkert vara helt trött och slut hela tiden och inte orka göra något.
 
Jag ser till att träna 4 gånger i veckan och det består av två cardiopass (kondition) och två styrkepass. Till våren när det blir varmare och snön smälter har jag tänkt att börja springa 2 - 3 gånger i veckan och sedan köra styrka två gånger i veckan.
 
Så här kan en typisk träningsvecka se ut för mig just nu:
 
måndag: crosstrainer 40 - 60 minuter + några styrkeövningar.
tisdag: gym 1 h 30 minuter (tränar för det mesta ben och rumpa i gymmet)
onsdag: vilodag
torsdag: övrekroppsträning 1 h 30 minuter (axlar, bröst, triceps, biceps, rygg och mage)
fredag: crosstrainer 40 - 60 minuter + några styrkeövningar. 
lördag: vilodag
söndag: vilodag
 
Ibland kan jag även byta ut crosstrainer passen mot cirkelträningspass. Då väljer jag 5 - 7 övningar som jag gör ett visst antal repetitioner av efter varandra och sedan vilar jag 1 minut och efter det så kör jag ännu 4 - 5 varv av samma sak. Alltså det blir sammanlagt 5 - 6 varv av övningarna.
 
Ett cirkelträningspass kan se ut så här:

- 15 armhävningar
- 30 squats
- 20 dips
- 25 bicepscurls
- 30 crunches
- 1 minut 30 sekunder jägarvila
 
1 minut vila
 
x 5
 

Så det är alltså så här som jag brukar träna och såklart om jag blir sjuk (feber, magsjuka osv.) så vilar jag tills jag är helt frisk. Men om jag bara har lite snuva, ont i halsen, huvudvärk så kan jag träna ändå för det är sådana symptom som jag vet att går förbi och ofta kan t.o.m. träning få min huvudvärk etc. att försvinna.
 
I framtiden tänkte jag ännu göra temainlägg om bl.a. mina träningsmål, mina matvanor, mina favorit träningskläder och jag hoppas att ni gillar lite extra inlägg för omväxlingens skull :) ni får gärna också ge tips på vad jag kan skriva om?
 
 

Kommentarer
Postat av: jonna

Min helg har varit bra :) Har du också haft en bra helg? :)

2014-01-27 @ 21:12:18
URL: http://jonnaalm.blogg.se
Postat av: Angelica

Wiii.... Go girl.. Ja helgen försvann verkligen.. Men såfort de blir onsdag så går de fort o är helg igen :) Några roliga planer denna veckan?

2014-01-28 @ 12:58:23
URL: http://mylifeismyeverything.blogg.se
Postat av: benedit ♥

åh kul att läsa, fina träningkläder också! :)

sv; hihi ja :D det är bara bra med mig, självdå? :)
kram<3

2014-01-28 @ 20:47:34
URL: http://nattstad.se/beneditwitermark

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback