happy new year!

2012-12-31 @ 16:08:00
Nu ska jag bara hitta någon snygg outfit att ha på mig
och efter det kör jag och Sebastian iväg till min syster och
hennes pojkvän för att äta god mat och ha det roligt
tillsammans med några andra vänner. Efter det ska vi
fira in det nya året med lite raketer och ha det jätteroligt.
Tar med kameran så ni kommer nog att få se massor av bilder imorgon.
Hoppas att ni får en bra nyårsafton! ♥
 

gossip girl

2012-12-31 @ 12:48:00
Äntligen har jag fått femte säsongen av gossip girl!
Har längtat väldigt länge efter att få se den.
Nu kommer jag iaf att ha något att göra de närmsta veckorna/dagarna ;) 
 

smink och hår färdigt

2012-12-31 @ 12:33:00
Nu har vi fixat färdigt all mat inför kvällen, det tog inte så länge då
det var enkelt att göra. Jag har också hunnit sminka mig och fixa håret.
Nu är det bara outfiten inför kvällen som saknas. Vet inte alls vad jag
ska ha på mig ikväll! Har nog en klänning som skulle passa
ganska bra till ikväll men det kan bli lite kallt med den så jag
tror att jag sätter på mig jeans och någon fin skjorta istället.
 
cocktailpinnar.
 
makaronisallad. Ser inte så gott ut med det är det nog.

31-12-12

2012-12-31 @ 09:25:26
Hello!
Nu har jag då vaknat och om någon timme ska vi fara iväg
till butiken för att köpa det som behövs till det som vi ska tillreda idag.
Hoppas att maten blir lyckad och god. Men det är ändå så enkla
maträtter så det går ju bara inte att misslyckas med dem.
 
 

good night

2012-12-30 @ 21:28:00
Om en stund ska jag börja gå till sängs så att jag orkar stiga upp
i tid imorgon för att förbereda inför nyåret. Vi hade tänkt äta
god mat hos min syster och hennes pojkvän tillsammans med
några andra vänner. Jag och min pojkvän ska laga en del av allt
som ska ätas så vi måste hinna till butiken imorgon och
också hinna tillreda maten. Hoppas verkigen att det här nyåret blir lyckat.
Men om man tänker på hur förra nyåret blev så kan det väl inte bli annat än lyckat.
Godnatt!
 
Bild från sommaren 2011.

chocolate

2012-12-30 @ 17:55:18
Den här kvällen har gått ut på det att jag har suttit här framför
datorn och lyssnat på musik, laddnat ner nya typsnitt till
datorn och ätit choklad. Nu under den här veckan har jag
ätit så mycket choklad att det nästan kommer ut från öronen.
Kommer nog inte vara sugen på choklad på väldigt länge.
 

grått och tråkigt

2012-12-30 @ 15:12:00
Varför händer det aldrig något extra när man är ledig? Då sitter
man oftast bara hemma och slöar fast man skulle ha all tid i
världen att göra något. Skulle så gärna vilja fara någonstans och
fota men har ingen inspiration när det bara är grått och tråkigt ute.
Hoppas att det blir soligt och fint väder snart så jag kan gå ut
och ta fina bilder och lägga in dem här på bloggen.
 

god morgon

2012-12-30 @ 11:26:30
Har precis vaknat och ska snart gå i duschen och får
sedan se vad jag ska göra idag. Vill nog göra något extra,
orkar inte sitta hemma hela dagen.
 
Igår var jag ute och åka med ett gäng vänner. Kom hem först
halv fyra på morgonen men det var nog riktigt roligt faktiskt.
 
 

slö dag...

2012-12-29 @ 16:26:00
Idag har det verkligen varit en slö dag. Vaknade ganska sent
och det var så otroligt skönt att få sova länge. Sedan läste jag lite
i en bra bok som heter "Hungrig". Har snart läst klart den på bara några dagar,
kan inte sluta läsa när jag väl har börjat.
 
Vet inte alls vad jag ska göra ikväll (som vanligt), men hoppas
att jag hittar på något skoj att göra iaf.
 

28-12-12

2012-12-28 @ 15:07:34
Idag var det sista dagen på jobbet och nu blir det ledigt i nästan en vecka.
Nästa torsdag blir det jobb igen men det är egentligen bara roligt
så att jag får pengar och jag trivs verkligen sjukt bra på min arbetsplats.
Hoppas verkligen att jag kommer att få sommarjobb där!

Annars har det inte hänt något extra idag. Vet inte alls vad jag ska göra ikväll,
får se vad jag hittar på senare. Troligen blir det bara en lugn
hemmakväll, men nog är det ju skönt också.
 
En bild på mig från sommaren.
 

my day

2012-12-27 @ 18:02:11
Inatt hade jag verkligen svårt att somna och somnade inte förrän
tolv tiden på natten. Det var inte så kul att stiga upp fem på morgonen
kan jag säga. Sedan var det ju som sagt dags för jobb och
efter jobbet for jag till frissan. Håret blev superbra! Äntligen är allt det röda borta.
 
Nu sitter jag här framför datorn och ska nog snart gå och sova så att jag
orkar med jobb imorgon igen. Är dessutom jättetrött och har huvudvärk
efter denna natt med bara några timmars sömn.
Ha en bra kväll och godnatt!
 

glögg och jultårtor

2012-12-26 @ 20:07:00
Idag har jag och Sebastian spenderat dagen hos min pappa.
Ätit risgrynsgröt, druckit glögg och ätit jultårtor, varit ute
och allt möjligt annat mysigt. Om en stund ska jag gå och
lägga mig så att jag orkar stiga upp till jobbet imorgon.
 
 
 

underbar dag

2012-12-26 @ 10:09:46
God morgon!
Har luggit i sängen en stund och läst "Elsas hemlighet". Om en
stund ska jag nog stiga upp och äta frukost och sedan ska jag
nog också gå ut och fota en stund. Det ser faktiskt ut att bli
riktigt fint väder idag så måste ta till vara på denna fina dag.
Idag måste jag dessutom gå och lägga mig i tid för imorgon
ska jag jobba och börjar kl.7:00. Och imorgon
ska jag också till frissan och färga + klippa håret.
 

julfirande hos pappa

2012-12-25 @ 20:40:27
Idag har vi då firat jul hos min pappa. När vi kom hit åt vi jättegod
julmat och efter det såg vi alla på en julig film tillsammans.
Sedan drack vi lite coca cola/kaffe och åt julstjärnor. Efter det
var det dags att öppna julklapparna och jag fick
fina saker av min pappa och min farmor.
Tack så mycket! ♥

Just nu har vi precis kommit från bastun och nu sitter
jag här i soffan framför datorn och tar det lugnt.
 
 
 
 
Handduk, choklad, pengar, julprydnad, bok och iittala glas.
 
Fick två sådana här glas från iittala. 

julklappar

2012-12-24 @ 19:25:00
Tänkte lägga in bilder på mina julklappar som jag fick av
min mamma, mommo och min storasyster.
TACK ALLA! ♥
 
Dynvar.
 
Smink.
 
Pengar.
 
Solo.
 
Muminmuggar.
 
Smyckesträd.
 
Ljusställning.
 
Duschgel.
 
Eltandborste.
 
(+ massa choklad)

Merry christmas!

2012-12-24 @ 18:41:31
Hejsan! Nu har vi firat jul med mina småbröder och min
storasyster hos mamma. Vi åt massor av god julmat, choklad
och annat gott. Fick massor av fina presenter och
imorgon kommer jag att få ännu mer då vi firar jul hos min pappa.
 
 
 
 
 
 
massor av mat!
 
 

Sverige

2012-12-24 @ 13:47:13
På fredagen for vi då på kryssning till Sverige. Framme i Stockholm
orkade jag inte leta efter något till mig själv eftersom det var
så jäkla mycket människor överallt! Gick bara runt en stund
i gamla stan och där var det ganska lite folk så det var roligt.
Sedan for vi in till centrum och där var det alldeles för
mycket folk. Så vi tog tunnelbanan tillbaks till båten
efter några timmar i Stockholm.
 
Det var iaf en jätterolig kryssning! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det här var det enda jag köpte från båten (godis också nog)

Till Sverige idag

2012-12-21 @ 10:55:00
Idag har jag sovit länge och det behövdes verkligen. Nu är det
jullov för min del och idag far vi iväg till Sverige med Silja line.
Kommer säkert att bli jätteroligt och skönt att inte behöva
tänka på någon skola, bara ta det lugnt och äta mycket god mat.
Men vi hörs iaf på söndagen och då kommer
jag att ladda upp massor av bilder.
Hoppas att ni får ett underbart veckoslut! ♥
 
Så här ser jag ut idag.

letat nya vintersskor

2012-12-19 @ 19:02:07
Idag har det varit en helt vanlig skoldag och efter skolan
blev jag i stan med Emilia en stund. Vi gick runt i olika
butiker och försökte hitta nya vinterskor till mig men det
finns ju inga som är snygga/min stil! Måste nog
någon dag gå och kolla riktigt noga efter skor för
behöver verkligen ett par som är varma, håller vatten/slask/snö,
INTE är hala, som jag kan gå till skolan med
och som helst ska vara snygga.
 
Nu så här på kvällen har jag tränat lite och nu
känns det jättskönt. Ska om en stund gå i duschen
och sen vet jag inte vad jag ska göra. Antagligen sitta
framför datorn en stund och sedan gå och lägga mig.
Bye! :)
 

kallt ute...

2012-12-18 @ 15:26:13
Idag gick jag hem från skolan och det var faktiskt rätt så
skönt även fast det var ganska kallt ute. Idag har det
inte hänt något extra som vanligt... I skolan var vi med klassen
till en grupp med åldringar och sjunga lite julsånger med
dem och dansa lite ringdanser tillsammans med dem som orkade.
Det var jätteroligt att se hur glada de blev när vi kom.

Om en stund ska jag nog hitta på något att göra för
skulle verkligen inte orka sitta här
hemma och ha det tråkigt.
 
Bilden är från mitt sjutton års kalas i september.

träning

2012-12-17 @ 16:52:00
Hello!
Idag hade vi valfri gymnastik sista gången och nu blir det en
paus tills februari då det börjar igen. Vi gick ut och stavgå
lite och det var jättetungt när det var så mycket snö överallt!
 
Efter det gick vi till gymmet och där fick man göra vad man ville. 
Jag var där i en halv timme mer än alla andra så att jag
inte skulle behöva vänta på Sebastian så länge, och vem
vill inte träna extra länge och dessutom gratis?
Nu känns det iaf jätteskönt när jag vet
att jag har gjort något bra idag :)
 

pepparkakor

2012-12-17 @ 15:58:50
Igår bakade jag pepparkakor tillsammans med min mamma.
Det var första gången för iår som jag bakade pepparkakor
så fick riktigt julstämning nu så här en vecka innan jul.
Tog lite bilder samtidigt som vi bakade så
tänkte lägga in några av dem här.
 
 
 
 

good morning!

2012-12-17 @ 06:54:13
Godmorgon alla!
Nu har jag precis ätit morgonmål och ska snart fara iväg
till skolan. Slutar ganska tidigt idag så vet inte alls vad jag
ska hitta på efter skolan. Skulle vilja göra något roligt
istället för att bara sitta hemma och ha tråkigt. Nå, får se
om jag hittar på något skoj att göra.
Ha en bra dag! ♥
 
 

dop

2012-12-15 @ 20:29:07
Idag var jag och min pojkvän Sebastian på hans systers lilla
flickas dop. Det var jättemysigt och roligt att få träffa
massor av nya människor. Fick också uppdraget att
vara fotograf så har nu massor av bilder från
dopet som hans syster ska få.
 
 
 
 
Älskar dig ♥

önskelista

2012-12-14 @ 14:34:00
- Pengar
- Choklad
- Gossip girl season 5
- Desperate Housewives season 8

Sweden 21-23.12

2012-12-14 @ 14:16:00
Nu är det precis en vecka kvar tills jag far tillsammans med min pappa,
min syster, mina bröder och min pappas flickvän + dotter på kryssning
till Sverige. Kommer nog säkert bli jätteroligt då jag inte varit på
länge till Sverige. Vi ska inte shoppa så mycket utan mest bara gå
runt i gamlastan och se i mysiga små butiker.
Längtar! ♥
 
Bild tagen från google.
 

12-12-12

2012-12-12 @ 19:06:00
Idag har det varit en helt vanlig dag. Har bara varit i skolan och sista
timmarna hade vi valfri gymnastik igen. Det var jätteskönt att få motionera.
Har funderat på att köpa ett månadskort till något gym här som
jag bor men vet inte ännu vilket. Isåfall blir det nog efter julen så får se sedan.
Skulle vara så roligt att fara och motionera till ett gym 2-4 gånger
i veckan istället för att motionera här hemma.
 
Om en stund ska jag duscha och efter det ska jag nog sitta framför
datorn en stund ännu. Har inte så bråttom att gå och lägga mig idag
då jag börjar först 12:30 imorgon, sköööönt!
 
 

valfri gymnastik

2012-12-10 @ 15:37:45
Idag har jag då varit i skolan. Sista timmarna hade vi valfri gymnastik
och det var ganska tungt men efteråt känner man ju sig så otroligt duktig.
Nu ska jag bara chilla här hemma och kanske gå ut och gå en
stund lite senare och sedan ska jag ännu hinna göra lite muskelövningar.
Ha en bra kväll! :)
 
 

desperate housewives

2012-12-09 @ 21:37:39
Idag har jag inte gjort något annat än bara tagit det lugnt och kollat på
desperate housewives. Har nu sett klart säsong sju och nu måste
jag bara vänta att den sista säsongen blir lite billigare så jag kan köpa den. 

Imorgon är det skola igen men nu har vi det ganska lätt med
roliga ämnen. Hela november och början av december har det varit ganska
stressigt i skolan med många prov och projekt men nu är
det som tur över och snart är det jullov.
 
Nu säger jag godnatt, så sov gott! ♥
 

en helt vanlig lördag

2012-12-08 @ 17:56:00
Idag har jag varit i stan tillsammans med min pojkvän Sebastian.
Där köpte jag de sista julklapparna (skönt att ha det undan)
och så gick vi också till ett café och åt lunch. Det var nog
riktigt mysigt och skönt att inte bara sitta hemma
hela dagen och göra ingenting.


självständighets bakning

2012-12-08 @ 11:15:20
På torsdagen den sjätte december var det ju Finlands
självstädnighetsdag och då ville jag baka något. Så jag
bakade helt vanliga chokladbollar och
de blev nog riktigt goda! :)


 

tortilla

2012-12-08 @ 10:42:00
När jag kom hem från stan på onsdagen lagade vi tortilla, mums.
Det var jättegott och jag tog också lite bilder från den här
middagen så tänkte dela med mig av dem. 

 
 

onsdag

2012-12-08 @ 10:36:00
På onsdagen var jag i stan tillsammans med Ida. Vi gick runt i lite
butiker och hon köpte en lite försenad födelsedagspresent till
mig (tack!) och så gick vi också till gamlastan och fota lite bilder.
Det blir ju så snabbt mörkt så bilderna blev inte så värst bra.
Men tänkte ändå lägga upp några av bilderna.


 
 
 
 
 

Välkommen!

2012-12-07 @ 18:31:00
Jag heter Emilia men kallas för Emmi. Jag är 17 år (5/9/95) gammal och bor
i södra Finland. Jag har startat den här bloggen så att jag kan dela med
mig av mina bilder (älskar att fota!) och så att jag kan skriva om
vardagliga saker och allt möjligt annat skoj.
Hoppas att ni gillar min blogg :)