monday

2013-07-29 @ 09:40:00
Idag sov jag inte lika länge som jag har gjort nu de här senaste dagarna och det känns faktiskt
skönt att stiga upp i tid då man hinner göra så mycket mera då. Ska om en stund gå ut och jogga
några kilometer och efter det ska jag ta en lång och sval dusch. Hoppas att ni alla får en fin dag! :)
 

tjugoåttonde juli

2013-07-28 @ 12:15:41
Nu har jag precis ätit soppa till lunch och så har jag också läst lite i nyaste solo tidningen. Det är så skönt
när det inte finns några måsten under dagen, utan man kan göra precis vad man vill och bara ta det lugnt. Det
är bara så synd när dagarna går så otroligt for just nu när de istället skulle kunna gå mycket långsammare.
 
 

sunday

2013-07-28 @ 11:10:00
Idag är det lika fint väder som igår så det blir nog att fara till stranden senare idag skulle jag tro. Idag sov
jag lite längre och det var så skönt att inte behöva stiga upp så tidigt. Det är också så härligt att ha
sommarlov nu och jag tänker verkligen se till att njuta av det 100% innan skolan börjar.
 
Gammal bild på mig.

het sommardag

2013-07-27 @ 14:29:14
Idag är det så sjukt varmt ute att man inte ens kan vara i solen en liten stund utan att få helt
för varmt. Men inte ska man klaga för snart kommer ju hösten emot och då kommer man bara att
sakna alla de här heta sommardagarna. Har iaf hunnit crosstraina i 30 minuter, tvättat byk
och bara tagit det lugnt idag. Skulle vilja hitta på något att göra men vet inte alls vad.
Får se om det dyker upp några roliga planer lite senare.
 

garmin forerunner 110

2013-07-25 @ 19:11:04
Nu när jag har haft min pulsklocka en tid tänkte jag skriva en liten recension om den.
Det jag kan börja med att säga är att det är nog ett av mina bästa köp någonsin.
 
Med den här pulsklockan som jag har kan man enkelt under löprundan kolla hur långt man har
sprungit, hur lång tid och hur många km/h (eller min/km) man springer i och så kan man också
kolla hurdan puls man har under hela passet. När man sedan kommer hem från sin runda kan man
se distansen, tiden, medelpulsen, kaloriförbrukningen och medelhastigheten. Sedan kan man
också koppla pulsklockan till datorn och där kan man även se en karta över sin löprunda och
så kan man se hastigheten och pulsen i diagram. Den här pulsklockan är lite billigare
än andra modeller men jag tycker ändå att den här är den snyggaste modellen
och verkligen den lättaste att använda. Den är inte alls komplicerad
att förstå och man lär sig snabbt allt om den.
 
Jag själv har iaf tyckt att det är mycket roligare att träna när jag har min pulsklocka på mig.
Då jag är ute och springer kan jag lätt kolla hur snabbt jag springer och justera hastigheten
ifall jag tycker att jag vill springa lite snabbare/långsammare. Det är verkligen en bra
grej att köpa om man har svårt att hitta motivationen till träning då pulsklockan
får en (iaf mig) att vilja träna och prestera bättre. 
 
Så om ni är ute efter en relativt billig och bra pulsklocka ska ni nog köpa
den här då den är både snygg och värd sitt pris.
 

torsdag

2013-07-25 @ 18:26:21
Jag har inte alls haft lust att blogga de senaste dagarna och jag har inte ens suttit framför
datorn så då har bloggandet blivit borta också. Har iaf börjat i bilskolan nu på måndagen och jag
är verkligen så inspirerad och peppad på att få körkort och börja köra bil, kommer bli så otroligt
roligt. Och något annat extra har det faktiskt inte hänt nu på senaste tiden. Får iaf hoppas att
blogginspirationen börjar komma tillbaka snart och att det blir lite fler inlägg.
 

sommarlov!

2013-07-22 @ 09:49:45
Igår jobbade jag från 7-15 för sista gången den här sommaren. Att två månader ens kan gå
så fort är ju helt sjukt. Efter jobbet for jag iaf genast till mamma och här var det släktkalas för
mina småbröder. Och nu blir det då semester för mig i lite mer än tre veckor och det känns nog
riktigt skönt. Fast jag nog skulle ha kunnat jobba längre så är det ändå skönt med lite
ledigt före skolan börjar. Och nu under de här tre veckorna kommer
det att hända så mycket roligt så det är ju bara positivt.
 
 
 
 

ledig dag!

2013-07-19 @ 18:53:00
Idag tog jag en lång sovmorgon och det var så skönt. En stund efter att jag hade vaknat crosstrainade
jag i trettio minuter och efter det blev det en härlig dusch. Smorde sedan in kroppen med en underbar
kräm och huden är fortfarande riktigt len. Och nu under kvällen har jag ätit så god mat och
bara tagit det lugnt här hemma. Ska nog gå i tid och sova idag så jag inte sover
så hemskt länge imorgon då jag ändå ska på kvällstur till klockan ett.
 
Det här köpte jag idag. Ett läppomada och en dagskräm.

regn och trött

2013-07-18 @ 18:05:06
Idag har jag jobbat från 7-15 och dagen gick så otroligt snabbt, vilket bara känns bra. Nu är
jag hemma hos mamma och jag var faktiskt så himla trött nu på kvällen så jag somnade i två
timmar. Vanligtvis brukar jag inte tycka om att sova på kvällen då jag sedan blir så illamående när jag
vaknar men nu känns det bara bra, det var en välbehövlig liten tupplur. Ikväll tänker jag inte göra
något, bara sitta inne och ta det lugnt. Det regnar dessutom ute så då känns det inte
så farligt. Imorgon är jag ledig så då måste jag nog se till att göra något iaf.
Hoppas att ni alla får en underbar torsdagskväll! :)
 
 
 

sextonde juli

2013-07-16 @ 11:23:16
Om en stund ska jag börja fara iväg till jobbet och där ska jag vara enda till nio på kvällen, hoppas
att dagen går snabbt. Det här är min sista jobbvecka och sedan blir det sommarlov i tre veckor!
Det kommer bli så skönt och jag tänker verkligen se till att njuta av varje dag. Måste också se till
att hitta på något kul varje dag istället för att bara sitta hemma. Snart kommer ändå hösten
och vintern och då kommer man bara ångra att man inte njöt ordentligt av sommaren. 
 

beach day!

2013-07-15 @ 20:01:03
Igår på dagen träffade jag bästaste Emilia. Vi hade inte sett varandra på hur länge som
helst så vi hade massor att prata om. Det blev flera timmar på stranden med sol och bad och
efter det for vi ännu till Coffee House där vi båda åt caesarsallad. Det var helt enkelt en
underbar dag och perfekt väder var det också så det gjorde det hela ännu bättre.
 
 
 
 
 
 

pictures

2013-07-12 @ 11:36:36
 
 

blåbär

2013-07-12 @ 10:58:28
Idag känner jag mig ganska sjuk. Har ont i halsen och känner mig bara allmänt hängig. Som tur
har jag bara jobb idag och imorgon och sedan blir det två dagar ledigt. Idag var jag iaf ute en stund i
skogen och plockade blåbär som jag sedan åt till morgonmål. Har inte alls någon matlust idag,
börjar bara må illa då jag tänker på mat. Men blåbären gick iaf ner. Hoppas att matlusten
kommer tillbaks senare idag annars kommer jag nog vara trött på jobbet.
 

grattis lillebror!

2013-07-10 @ 21:20:00
Idag har jag haft en ledig dag och det har varit så skönt. Min lillebror fyller också elva år
idag så vi firade honom med allt möjligt gott här hemma. Något annat speciellt har jag egentligen
inte gjort men ändå har dagen gått så otroligt snabbt och imorgon är det då dags för jobb igen.
Ska ännu jobba den här veckan och nästa vecka, sedan blir det semester för mig i
tre veckor och då händer det massa roligt kan jag säga. Ska också se till
att njuta så mycket som möjligt innan det blir skola igen. 
 

inspiration!

2013-07-09 @ 20:19:00
JUST DO IT!
 
 
 
 
 
bilderna är från weheartit.com

tisdag

2013-07-09 @ 19:38:00
Idag har jag varit på jobb från 7-15. Dagen for otroligt snabbt och det känns bara bra. Imorgon är jag
ledig så ska sova länge på morgonen, äta något gott till morgonmål och sedan bara chilla hela dagen
och göra det som jag själv vill. Nu på kvällen har jag iaf crosstrainat i 50 minuter och efter det har
jag bara suttit här framför datorn och tagit det lugnt. Ska nog ännu sitta här en stund
och sedan gå och sova bara jag blir lite tröttare. Ha en fin kväll allihopa! :)
 

åttonde juli

2013-07-08 @ 11:28:05
Idag börjar jag först klockan 14 så tog en liten sovmorgon imorse och det var så skönt kan jag säga.
Efter det så åt jag ett gott morgonmål som bestod av havregrynsgröt med färska jordgubbar och mjölk. Och
så har jag också hunnit med att träna övrekroppen, ätit god lunch och bara chillat här i soffan framför datorn. 
 

kaunissaari

2013-07-07 @ 21:10:50
Idag på förmiddagen for vi iväg till Kotka där vi skulle ta en båt till ön Kaunissaari. Det har varit
helt perfekt väder hela dagen idag så det här var verkligen en lyckad liten "resa". Den här ön som vi
for till var så himla mysig och fin så det gjorde det hela bara ännu bättre. Vi var där i fyra timmar
och då hann vi simma, sola, promenera runt och sedan avsluta det hela med att äta pizza.
Det var helt enkelt en perfekt sommardag! ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

gårdagen

2013-07-07 @ 20:17:37
Igår började jag dagen med att gå ut på en liten joggingtur som blev lite över fyra kilometer (4,32 för
att vara exakt). Sprang också samma runda på måndagen och den här gången sprang jag en
minut snabbare så det känns bra. Efter det for jag och Sebastian hem till mamma och
här tittade vi bara på film och myste med massa godsaker.
 

kvällsbilder

2013-07-04 @ 21:14:07
 
 

fjärde juli

2013-07-04 @ 20:38:45
Idag har jag varit på jobb 7-15 och dagen gick som tur väldigt snabbt så det känns bara bra. När jag
kom hem for jag och Sebastian nästan genast till stan och där köpte vi allt möjligt roligt. Här hemma har
jag tränat övrekroppen och efter det har jag bara chillat framför datorn i soffan. Imorgon har jag ännu
morgontur, men efter det är jag ledig hela veckoslutet så det ska verkligen bli otroligt skönt.
 

3 år!

2013-07-03 @ 11:54:21
 
Idag har jag och Sebastian varit tillsammans i tre underbara år. ♥

onsdag

2013-07-03 @ 10:55:26
Idag mår jag bättre än igår så kommer nog att kunna fara till jobbet imorgon vilket känns skönt.
Ska bara se till att vila ordentligt idag och bara ta det lugnt så mår jag nog toppen imorgon. Idag har
jag sovit ganska länge och det var verkligen så skönt. Efter att jag vaknade låg jag bara i sängen en
stund och läste lite av första gossip girl boken. Det var ganska länge sedan jag läste men nu har
jag börjat med det igen och det är ju bara för härligt och avslappnande att läsa en bra bok.
Som tur har jag alla gossip girl böckerna så nu har jag lite att läsa en tid framöver.
 

sjuk...

2013-07-02 @ 20:40:05
Igår på kvällen var jag och Sebastian på några roliga ärenden och idag fick vi höra bra nyheter
angående det. När vi sedan kom hem började jag plötsligt må väldigt illa, men tänkte att det säkert skulle
gå om så jag gick och sova. Vaknade sedan lite före tolv av att jag måste gå och spy så det var vad jag
gjorde hela natten. Var tvungen att sjukanmäla mig från jobbet och hela den här dagen har jag bara
sovit och ätit isglass. Blir också hemma imorgon då jag fortfarande känner mig sjuk
och dessutom har stegring hela tiden. Hoppas att ni har haft en fin dag iaf! :)