torsdag

2013-01-31 @ 17:58:32
Idag har det igen varit en helt vanlig skoldag. Det ska bli så skönt med fredag imorgon
och så får jag soova. Har inte alls gjort något extra nu efter skolan. Ska nog fara tidigt och
sova idag så orkar jag bra med sista skoldagen för den här veckan.
Hoppas att ni har haft en bra dag :)
 

skoldag

2013-01-30 @ 16:53:59
Idag var då niorna på besök till vår skola och det var roligt att få ha en liten presentation för dem.
Men efter att vi sagt samma sak och gjort samma sak cirka 15 gånger blev det ganska tråkigt
och ingen av oss hade ens någon inspiration att låta glada och positiva mera, haha. Men vi
försökte så bra vi kunde och hoppas att nån blev intresserad av den här linjen iaf.
 
Den här kvällen ska jag bara ta det lugnt och fara i tid och sova då jag är jättetrött
efter den här skoldagen som började så tidigt.
 
 
Längtar så mycket till sommaren.

tisdag

2013-01-29 @ 19:46:00
Som tur så har jag mått mycket bättre idag och kunde fara till skolan på morgonen.
Nu på eftermiddagen har jag bl.a. gjort lite skoluppgifter och tränat. Jag älskar känslar
efter träningen och man känner sig alltid så duktig efter att man har tränat.
 
Imorgon börjar jag redan 7:30 på morgonen för det kommer nior på besök till vår skola så vi
måste hinna förbereda lite före de kommer. Jag ska iaf med några andra från min klass ha
en liten föreläsning och sedan lite praktiska grejer för dem. Hoppas att det går bra.
 

måndagskväll

2013-01-28 @ 20:02:00
Den här kvällen har jag bara tagit det lugnt framför datorn, läst, spelat lite spel och
ätit supergoda hemlagade smörgåsar. Har inte alls orkat göra något extra och vill verkligen
inte bli sjuk tills imorgon så har sett till att vila nu under kvällen så att jag orkar imorgon.
Och om en stund ska jag gå och sova, så godnatt och sov gott!
 
 

klagoinlägg

2013-01-28 @ 17:26:00
Usch, idag var det verkligen en slö dag i skolan. Det var äcklig skolmat idag så åt
inte så mycket och p.g.a. det hade jag inte alls energi i skolan. Sedan började jag också må illa och
det gör jag fortfarande. Känner mig helt sjuk men kan verkligen inte bli hemma från skolan imorgon
så måste bara fara hur jag än mår. Ska iaf försöka ta det lugnt nu hela kvällen och fara
tidigt och sova så kanske jag mår bättre imorgon. Oj vilket klagoinlägg det här blev,
men ibland måste man ju bara få klaga.
 

måndag!

2013-01-28 @ 07:13:18
Om en stund ska jag fara iväg till skolan och så får vi se hur lång skoldag det blir.
Borde nog sluta klockan tre idag men om det blir som vanligt så slutar vi ändå tidigare.
När jag kommer hem har jag iaf tänkt träna och efter det vet jag inte vad jag ska hitta på.
 

super mario

2013-01-27 @ 18:13:00
Under eftermiddagen och kvällen var jag och Sebastian hos min pappa.
Där bjöd han på god mat och så spelade jag mario med
min lillebror, hade nästan glömt hur roligt det är.
 
Resten av kvällen ska jag nog bara ta det lugnt och så ska jag
också försöka gå och sova i tid så att jag är pigg imorgon.
Hoppas att ni får en bra kväll :)
 
 
 

god morgon!

2013-01-27 @ 11:36:00
Igår gick jag och sova i tid så idag är jag pigg och utvilad. Har redan hunnit
äta morgonmål, läsa lite och dammsugit hela rummet. Idag vet jag inte alls
vad jag ska hitta på så får se senare under dagen om det dyker
upp några planer. Om inte så får det nog bli en lugn dag
så att jag orkar med skolan nästa vecka. 
 

chill dag

2013-01-26 @ 16:46:47
Igår var jag först i skolan under dagen och sedan mot kvällen for jag med några
vänner ut och åka. Det var nog helt roligt men alla blev till slut så trötta så då for vi hem.
Idag har jag inte tänkt göra något extra, typ bara se på pretty little liars och sitta framför datorn.
Ha en fin kväll :) 
 

fint väder

2013-01-24 @ 19:05:40
Idag slutade vi lite tidigare som vanligt så jag gick hem i det fina vädret.
Det har faktiskt varit underligt bra väder nu de här senaste dagarna, och det är
verkligen så härligt. När jag kom hem började jag se på pretty little liars och efter
några avsnitt bestämde jag mig för att träna lite istället. Så nu har jag precis tränat och
det känns så skönt. Om en stund ska jag äta något, gå i duschen och
sedan blir det nog läggdags för min del.
 

torsdag

2013-01-24 @ 08:14:16
Igår gjorde jag egentligen inget extra och därför hade jag inte heller något att
blogga om. Fastnade dessutom framför pretty little liars. Sååå bra serie,
om ni inte har sett den än så rekommenderar jag er att göra det!
 
Idag har jag haft lite sovmorgon igen och det är så skönt att få sova extra länge,
även om det bara handlar om en timme längre. Ska om en stund börja fara iväg
till skolan och sedan får jag helt enkelt se vad jag ska göra under resten av dagen.
Hoppas att ni får en bra dag!
 

sovmorgon

2013-01-22 @ 15:57:05
Idag började jag först kl.11 så fick sova länge och jag kan bara säga att
det var så skönt. Gick också idag till skolan så det var en ganska uppfriskande
start på dagen. Och nu har jag precis kommit hem och tänkte om en stund träna
lite och så får jag se vad jag gör under resten av kvällen.
 

måndag

2013-01-21 @ 15:52:00
Idag var det en så onödig dag i skolan. Vi fick en uppgift som vi skulle
göra och det tog inte alls länge att göra den så efter det fick vi fara hem.
Gick iaf hem i det soliga vädret så det var skönt.
 
När jag kom hem såg jag att Pretty little liars hade kommit så nu har jag
spenderat eftermiddagen framför TV:n, kan redan säga att jag är helt fast i den
här serien. Om en stund ska jag träna lite och efter det vet jag inte vad jag ska hitta på.
 
 

fin vinterdag

2013-01-20 @ 18:28:00
Idag på dagen har jag varit hos min pappa och det var ju så soligt och fint
väder så jag passade på att vara ute och fota lite. Efter att jag hade
fotat en stund gick solen ner och då blev det väldigt kallt så då gick jag
in och spelade wii istället. Det var iaf jätteskönt att vara ute i den friska luften.
 
 
 
 
 
 
 

Fullspäckad dag igår

2013-01-20 @ 09:45:00
Igår var det en ganska fullspäckad dag. På morgonen for jag med min pojkvän till
hans skola på "öppna dörrars dag". Det var roligt och intressant att få se
vad de håller på med. Men efter att ha varit där i några timmar blev det tråkigt och
det fanns inte riktigt något att göra. Efter att vi hade varit i hans skola for vi
och hälsa på hans storasyster och hennes lilla bebis. Sedan på kvällen for
vi ännu ut och åka med några kompisar men jag orkade inte vara med så länge
då jag blev så trött så jag for hem och sova lite tidigare än alla andra.
 
Och idag skiner solen och det är fint väder ute så jag ska nog fara till min
pappa idag och fota lite bilder. Vill ju testa mitt nya stativ ute också.
Hoppas att det inte är allt för kallt ute och att det blir fina bilder.
 

New

2013-01-18 @ 18:45:00
Tänkte lägga in bilder på lite nya saker som jag har beställt. Beställde
också Pretty little liars säsong ett men den har inte kommit ännu.
 
Kamerastativ.
 
Träningsskor.
 
Skal till telefonen.

T-skjorta

2013-01-18 @ 18:08:00
Idag i skolan tryckte vi våra T-skjortor och det var jätteroligt och dagen
gick snabbt. Efter skolan har jag bara varit här hemma och fotat lite.
Någon frågade också om jag kunde visa en bild på min T-skjorta så jag passade
på att fota den med. Har inte alls orkat göra något extra idag då jag har varit så
otroligt trött den senaste tiden. Tur att det är veckoslut nu så att jag får sova ordentligt. 
 
Framsidan.
 
Baksidan.

onsdag

2013-01-16 @ 16:32:30
Idag har jag då varit i skolan och där var det faktiskt jätteroligt då vi hade mina
två favoritlärare + att det var en chill skoldag. Efter skolan for jag till H&M med
Emilia och där köpte vi båda en vit T-skjorta som vi måste ha till ett ämne
i skolan där vi ska trycka någonting på dem. Nu sitter jag bara här
framför datorn och ska om en stund fara med några vänner och dricka kaffe.
 

Theodor

2013-01-15 @ 20:02:03
 
 

15e januari 2013

2013-01-15 @ 19:54:00
Idag har jag då varit i skolan och det var en ganska slö dag.
När jag kom hem for jag och söka ett av mina paket som kom idag (visar vad det
är sedan när jag har fått hem allt som jag har beställt). Och nu har jag precis
tränat lite och det känns så skönt nu efter. Om en stund ska
jag nog gå och sova så att jag orkar imorgon.
 
 

Good night

2013-01-14 @ 19:35:57
Ikväll har jag varit ute på en promenad tillsammans med min mamma. Det var iskallt
ute så vi gick inte så hemskt långt. När jag kom in gjorde jag lite muskelövningar
och nu sitter jag här framför datorn. Ska om en stund gå och duscha och efter
det blir det nog läggdags för mig. Har varit så trött nu de här
senaste veckorna så idag tänkte jag gå och sova i tid.
 

14e januari 2013

2013-01-14 @ 17:06:00
Idag gick jag hem från skolan i det soliga vädret och det var så skönt. Hoppas
att det blir soligt till veckoslutet också så kan jag kanske fara ut och fota.
 
Nu har jag precis gjort lite läxor tills imorgon och nu känner jag mig jättetrött,
tror att jag har druckit för lite idag. Ska säkert om en stund träna bara
jag blir lite piggare och får lite mera energi. Om inte så får det bli tills imorgon istället.
Hade ändå tänkt gå i tid och sova idag så imorgon är jag nog pigg.
 

Kallt väder idag

2013-01-13 @ 18:45:00
Idag var jag ju som sagt till min pappa och där passade jag på att fota lite bilder.
Det var iskallt så vi orkade inte vara ute så länge men lite bilder fick jag ändå.
Längtar så mycket till våren då jag kan ta mycket fina bilder och då det
är så mycket varmare ute att inte fingrarna behöver frysa ihjäl när jag
ska fota några bilder. Har också alltid mera inspiration att fota när det
är vår eller sommar. Bara det skulle bli soligt väder någon dag så skulle
jag kunna ta mycket mera fina bilder och också orka vara ute en längre stund.
 
 
 

13e januari 2013

2013-01-13 @ 09:42:00
 Har för en stund sedan vaknat och ätit morgonmål och nu sitter
jag här framför datorn. Senare idag ska jag nog
fara till min pappa och fota lite bilder. Hoppas att det blir fina
bilder så kan jag lägga upp några av dem här.
 
Igår på kvällen kom min syster och hennes pojkvän hem från sin
resa så de var här en stund under kvällen.
Och hon hämtade en jättefin parfym till mig.
 

min kväll

2013-01-12 @ 20:03:50
Ikväll har jag bara suttit här framför datorn och läst lite bloggar och fått
inspiration till att själv fota. Imorgon ska jag antagligen fara till min pappa
och där tänker jag fota massor av bilder som jag sedan kan lägga in här på bloggen.
 
Har också hunnit kolla runt lite på olika hemsidor och beställt
hem lite saker som ni ska få se sedan när de kommer.
 
Min systers katt som är här hos oss nu när hon är på resa.

längtan efter våren

2013-01-12 @ 17:29:00
Är det någon annan än jag som längtar till våren?
Längtar efter ljuset och värmen och allt det gröna som kommer fram.
 Alla små blommor och gröna knoppar och det när snön börjar smälta.
Ännu är det några månader av kyla och vinter men
sedan kommer den efterlängtade våren.
 
 
 
 
 

Bara tagit det lugnt

2013-01-12 @ 15:36:00
Idag har det varit en väldigt lugn dag för mig. Har bara tagit
det lugnt och passar nu på att vila hela det här veckoslutet
så jag orkar med en ny skolvecka nästa vecka. Har också hunnit
dammsuga rummet och byka alla smutsiga kläder.
Så lite nödvändiga saker har jag ändå hunnit göra.
 
Helt osminkad idag och har inte ens orkat fixa håret.

12e januari 2013

2013-01-12 @ 12:02:10
Idag har jag hunnit äta en god frukost och efter det for jag
och Sebastian iväg till min systers pojkväns föräldrar för
att skotta deras gård nu när de är på resa. Det var väldigt
skönt att få vara ute när solen sken. Först var det
nog kallt men efter en stund blev det varmt.
 

11e januari 2013

2013-01-11 @ 16:45:00
Den här veckan har det inte hänt något extra och därför
har jag inte heller bloggat nu de här senaste dagarna.
Har bara varit i skolan, tränat och tagit det lugnt.
 
Om några timmar ska jag fara och bada bastu och så
ska jag nog också gå och sova tidigt ikväll så
att jag är pigg imorgon och kan hitta på något roligt.
 

8e januari 2013

2013-01-08 @ 21:12:00
Idag har det varit en helt vanlig skoldag och efter
skolan for jag med Sebastian till hans syster på hennes
pojkväns kalas. Och nu under kvällen har jag och Sebastian
bara tittat på gossip girl, hehe. Ska om en stund fara
och sova så att jag orkar stiga upp imorgon och förhoppningsvis
blir morgondagen lite mer intressant än den här så att jag
kan blogga lite mera. Godnatt!
 
Gammal bild.

shopping

2013-01-07 @ 18:59:00
Här kommer bilder på allt jag köpte idag. Allting är från Cubus.
 
En svart och en vit bandeau BH.
 
 
Vit lös topp.
 
Två lösa, lite transparenta toppar.
 
En lös svart topp med fina detaljer.
 
En tröja med fin transparent baksida.
 
Så här ser baksidan ut.
 
Svarta jeans med lite högre midja.
 

första skoldagen

2013-01-07 @ 18:15:00
Idag var det då första dagen i skolan efter jullovet och det var
riktigt roligt att få se alla klasskamrater igen. Efter skolan for jag till H&M
och Cubus med Emilia. Hon fick komma med som smakråd till mig och så
fick hon också välja sådana kläder som hon tyckte att passade på mig.
Blev ganska mycket shoppat så lägger in allt vad jag köpte om en stund.
 
Nu under kvällen har jag crosstrainat en stund och styrketränat. Så skönt
att göra något och inte bara sitta framför datorn hela tiden.
 
 

7e januari 2013

2013-01-07 @ 07:20:00
Hade jättesvårt att få sömn igår på kvällen så låg i sängen och tittade på
två avsnitt av gossip girl tillsammans med Sebastian. Sedan var
klockan så mycket att vi inte kunde se mer så då försökte vi
sova och efter en stund lyckades vi nog.
 
Om en stund ska jag iväg till skolan. Kommer säkert bli
helt roligt att träffa alla från klassen igen. Ska kanske
efter skolan fara och se i lite butiker om jag hittar något fint.
Ha en bra dag! :)
 
Gammal bild.

soligt väder

2013-01-06 @ 12:39:33
Har redan hunnit städa rummet och nu sitter jag bara här framför
datorn och funderar på vad jag ska hitta på för något idag. Det är
soligt väder ute och det skulle vara så skönt att fara ut på en powerwalk
idag så får se om jag far ut om en liten stund.
 
Gammal bild.

söndag

2013-01-06 @ 10:56:32
Godmorgon! :)
Idag ska jag nog inte göra något extra bara förbereda mig
inför första skoldagen imorgon och så måste jag också
städa mitt rum. Skulle vilja fara och shoppa idag men
är inte säker om någon butik är öppen idag. Så får
se hur det blir med den saken.
 

this evening

2013-01-05 @ 21:23:00
Middagen ikväll var jätterolig och vi satt där i cirka två och en
halv timme och åt. Tiden for så snabbt att man inte ens märkte
att det gått så länge. Maten var iaf jättegod men som vanligt
var portionen alldeles för stor så orkade inte äta upp allt.
 
När jag kom hem for jag tillsammans med min mamma iväg till
min mormor och där var vi i någon timme. Snart ska jag nog
gå och sova då jag verkligen är supertrött.
Godnatt! ♥
 

Seireeni

2013-01-05 @ 13:55:40
Snart ska jag börja fixa mig och så ska vi fara iväg
mot Seireeni (restaurangens namn) där vi ska äta middag.
Vet inte ännu vad jag ska äta men det får jag se sedan.
 
Ikväll ska jag och Sebastian troligen ha myskväll
tillsammans framför gossip girl :)
 
 

lördag

2013-01-05 @ 11:10:04
Just nu är jag här hos Ida med Micaela. Igår lagade vi tortilla, spelade
monopol och hade det roligt. Vi for ganska tidigt och sova så idag är jag pigg,
vilket är ganska bra då jag senare idag ska fara tillsammans med Sebastian
och hans pappa och systrar ut och äta. Kommer säkert att bli roligt.
 
 
 
 
 

fredag

2013-01-04 @ 13:25:37
Idag har det varit en helt vanlig dag på jobbet och nu har
jag precis kommit hem och ska snart börja packa
och fixa mig så far jag iväg till Ida.
 

två & ett halft år

2013-01-03 @ 19:12:12
Idag har jag och min pojkvän Sebastian varit tillsammans i
två och ett halft år. Det känns så otroligt bra och jag
önskar att vi ännu kommer att få många år tillsammans. ♥
 
 
 
 

promenad

2013-01-03 @ 18:56:03
För en stund sedan var jag ute på en uppfriskande promenad tillsammans
med min mamma. Och nu har jag precis ätit kvällsmål och ska snart
gå och sova så att jag orkar stiga upp tidigt imorgon. Måste också
vara pigg under kvällen eftersom jag som sagt ska fara till Ida övernatten
med Micaela. Kommer säkert att bli hur roligt som helst och vi kommer
också att fota massor av bilder så dem får ni se på lördagen. 
 
 
 
Märks det att jag saknar sommaren?

lugn dag hemma

2013-01-03 @ 14:57:32
Nu har jag varit hemma en stund och har precis ätit middag. Det
blev pastasallad och en helt vanlig sallad med grynost. Det var gott
och nu är jag jättemätt. Idag har jag som sagt inte tänkt göra
något speciellt, bara chilla här hemma. Får se om jag orkar
gå ut på en promenad senare ikväll. Skulle vara så skönt att få
lite frisk luft men jag har ganska sjuka muskler från gårdagens träning.
 

morning

2013-01-03 @ 05:12:07
Just nu sitter jag här och är inte så värst pigg. Men till jobbet
måste jag ändå fara. Startar om typ tjugo minuter och så kommer jag
 hem först klockan två. Efter det ska jag bara chilla och ta det lugnt och
samla energi till imorgon då det är jobbdag igen och på kvällen far
jag till min vän Ida övernatten tillsammans med Micaela.
Kommer säkert att bli jätteroligt!
 

träningsprat

2013-01-02 @ 17:45:00
Nu har jag då tränat lite och nu efteråt känns det bara så bra och skönt.
Måste börja träna regelbundet nu igen efter cirka en veckas paus.
Och det här året ska jag försöka att träna ungefär 3-4 gånger i veckan.
Inte överdriva genom att träna varje dag utan träna regelbundet
och se till att det håller. Inte så att jag plötsligt tröttnar
helt och hållet och har flera veckors paus.
 
Längtar supermycket till sommaren.

food

2013-01-02 @ 15:47:00
Idag hjälpte jag till att laga maten här hemma. Det var inte
svårt och det blev jättegott. Fisk, potatis, grynost, morötter
och äggsås. MUMS. Nu är jag mätt och belåten och kan
om en stund crosstraina och göra muskelövningar.
Måste bara låta maten smälta lite och sedan blir det träningsdags. 
Summer 2013 here I come ;)
 
 

breakfast

2013-01-02 @ 09:29:30
Idag när jag skulle äta frukost var kylskåpet nästan tomt.
Så idag fick det bli havregrynsgröt och grönt te till frukost.
Det är ju också riktigt gott och en bra start på mitt hälsosammare år ;)
 
 

dagens planer

2013-01-02 @ 08:29:00
Godmorgon sötnosar!
Idag steg jag verkligen upp i tid och jag är allt annat än pigg, skulle gärna
sova några timmar ännu. Men imorgon är det jobb för min del och
då måste jag fara tidigt och sova så nu kommer jag
iaf att vara så trött ikväll att jag somnar i tid.
 
Dagens planer är ännu lite oklara. Tänkte iaf fara och se om jag har fått
pengar och om jag har fått pengar så blir det en liten runda till H&M,
Cubus, Veromoda osv. Ja, alltså alla klädbutiker
som finns här i den lilla staden som jag bor i.
 
Bilden är från när vi var i Stockholm 22/12.

H&M

2013-01-01 @ 19:12:02
För någon timme sedan lagade jag en kopp grönt te och kollade
igenom senaste H&M katalogen. Där fanns väldigt mycket fint
som jag skulle vilja ha. Ska nog snart fara till H&M och se om
där finns det som jag skulle vilja ha. Då ska jag också passa
på att fara till andra klädbutiker och köpa nya och fina kläder.
 
 

mina nyårslöften

2013-01-01 @ 15:38:34

tråkig stil

2013-01-01 @ 13:30:18
Nu har jag precis städat mitt klädskåp och satt undan det som
jag inte längre använder. Ska föra det till en klädinsamling någon dag.
Har så tröttnat på min stil och vill ha en helt ny garderob med
nya fina kläder och ändra min stil helt och hållet. Ska
någon dag beställa hem kläder från internet eller
fara och shoppa nya kläder så att jag får lite omväxling
och inte bara använder samma tråkiga kläder hela tiden.
 
Nytt år = ny Emilia

2013

2013-01-01 @ 12:17:00
Nyåret igår firades som sagt med min syster och hennes pojkvän
och några andra vänner. Det var ett lyckat nyår och vi hade jätteroligt.
Först åt vi då lite mat och sedan for vi ut och åka bil och skjuta lite
raketer ibland också. Vid tolvslaget skålade vi med
skumppa och såg på alla fina raketer.
 
Kom hem ganska tidigt inatt så nu är jag ganska pigg och
har som tur inte sovit bort hela dagen. Ska om en stund se på
gossip girl och bara ta det lugnt hela dagen.
Vill inte alls gå ut när det bara är slask överallt.
 
 
 
 
Nyårskyss vid tolvslaget ♥