trettionde april

2013-04-30 @ 13:43:51
Idag på dagen var jag ute och jogga en liten sväng. Det är så himla roligt när man
börjar känna att det blir lättare och lättare för varje gång. När jag sedan kom in lagade
jag en supergod lunch och efter det har jag inte gjort något extra. Det ser ut att bli
ganska tråkigt väder idag, så får se vad kvällens planer blir. Hoppas iaf att pappa
har köpt någon god grillmat och att det inte börjar regna. Annars får det väl bara
bli en lugn kväll inomhus. Har ni några roliga planer inför denna valborg?
 
Mitt mellanmål som jag åt för en stund sedan. I skålen är det vaniljyoghurt och banan.

glada vappen!

2013-04-30 @ 09:50:10
Idag är det då valborgsmässoafton/vappen som vi brukar kalla det här i Finland.
Senare mot kvällen ska jag fara till min pappa övernatten och där vet jag inte ännu
vad vi ska hitta på. Kanske blir det grillning ikväll? Imorgon har jag jobb kl.7-15.
Om jag inte skulle jobba imorgon skulle jag ha farit iväg till en kompis sommarstuga
och varit där med massa vänner. Nå jag får tänka på pengarna som dyker upp på
kontot sedan. Hoppas att ni alla får en underbar valborg!
 

träning!

2013-04-29 @ 14:35:07
Nu har jag precis kommit hem från gymmet och ätit lite mellanmål. Det var
så skönt att få träna på gym istället för hemma. Har inte haft så mycket
tid nu på senaste tiden att träna på gymmet så därför tänkte jag att jag
måste passa på nu när jag ändå var ledig idag. Dessutom cyklade jag
dit och tillbaka så därifrån kom det också lite extra träning.
 

ledig dag!

2013-04-29 @ 10:21:00
Idag har jag igen en ledig dag och det var så skönt att kunna sova länge nu
på morgonen. Tänkte kanske om någon timme dra iväg till gymmet eller så tränar
jag här hemma. Har mått ganska illa nu hela morgonen så väntar bara på att det ska
gå om så att jag kan börja träna. Till kvällen har jag inte ännu några planer, så får
se om det dyker upp några lite senare idag. Hoppas att ni alla får en bra dag iaf!
 

summer!

2013-04-28 @ 08:31:26
Nu är det inte länge kvar mera tills det blir sommar. Då gräset börjar bli
grönt, träden får löv, blommorna börjar komma fram och då temperaturen
bara stiger och stiger. Då man kan spendera en hel dag på stranden och bara
ligga där i solen och ha det så bra. Äta glass ute i solskenet och klä sig i
bara shorts och något tunt linne då det är för hett att ha något annat. Längtar!
 
 
 
 
 
 

söndagsmorgon

2013-04-28 @ 07:48:58
Igår på kvällen träffade jag och Sebastian igen några av våra vänner och så åkte vi
bara runt och hade det riktigt roligt. Vi båda blev trötta ganska tidigt och dessutom
ska jag ju till min praktikplats på jobb idag så det var nog bra att vi kom hem ganska
tidigt. Idag ska jag då som sagt fara på praktik och ska vara där i 11h så jag tror
nog att jag kommer vara otroligt trött när jag kommer hem. Ha en fin dag allihopa!
 
Gårdagens mat. Höna, "potatisbollar", sallad och stekt morot, paprika, champinjoner.

saturday

2013-04-27 @ 10:36:13
Igår på kvällen träffade vi några vänner och så åkte vi bara runt tills jag
och Sebastian blev så trötta att vi for hem och sova. Vi gjorde egentligen inte något
speciellt, men helt roligt var det nog ändå. Idag har jag typ bara hunnit vakna,
ätit morgonmål och ätit lite ben&jerry's. Vet inte alls vad jag ska göra den här
kvällen men hoppas att det dyker upp några roliga planer under dagen.
 
 

friday!

2013-04-26 @ 09:22:43
Åh vad skönt det är att vakna av sig själv på morgonen och veta att
man har en ledig dag framför sig. Kunde ändå inte sova så länge idag, vaknade
redan klockan nio. Men om man ser det positiva i det så hinner jag nu göra mycket
mera idag. Fast än så länge vet jag inte alls vad jag ska hitta på att göra idag.
Får se om det dyker upp några planer senare mot kvällen.
 
 

powerwalk i solskenet

2013-04-25 @ 09:49:03
Det är så fint väder ute idag så jag bestämde mig för att fara ut på en powerwalk. Jag var
ute i cirka en timme och nu har jag precis kommit in. Ska om en stund äta lunch och sedan
ska jag nog bara chilla framför datorn tills jag måste cykla iväg till praktiken. Ha en bra dag alla!
 
 

torsdag

2013-04-25 @ 07:59:00
Godmorgon allihopa! Idag är det redan torsdag och jag har ledigt imorgon och på lördagen
den här veckan. Sedan på söndagen ska jag igen fara till min praktikplats och då blir det en
lång dag för mig (rättare sagt 11 timmar). Just nu håller jag iaf på att fixa lite gröt till frukost
och sedan ska jag bara chilla här framför datorn samtidigt som jag äter. Vet inte alls vad jag
ska göra nu på morgonen och dagen före jag far iväg till praktiken. Kanske det bara blir att
ta det lugnt och chilla här framför datorn. Jag var ju ändå ute på en joggintur igår på morgonen.
 
Längtar till varma sommardagar på stranden.

strålande sol!

2013-04-24 @ 08:56:01
Idag är det så fint väder ute, solen skiner och det syns inte ett endaste moln på himlen.
Ska om en stund gå ut och jogga eller gå ut på en powerwalk. Får se vad jag känner för om en
liten stund. Idag börjar jag först klockan ett så har hur mycket tid som helst här på morgonen
till att göra lite vad jag vill. Tänkte som sagt gå ut om en stund och efter det ska jag nog bara
duscha, äta något till lunch och sedan sitta framför datorn och chilla tills jag måste cykla
iväg till min praktikplats. Hoppas att ni alla får en underbar dag!
 

tjugotredje april

2013-04-23 @ 09:32:45
Igår var det ju som sagt min första dag på den nya praktikplatsen och det är faktiskt
roligt att vara där. Idag börjar jag först klockan två så har ganska mycket tid nu här på dagen
att göra lite vad jag vill och känner för. Tänkte om några timmar fixa lite lunch till mig och
sedan ska jag säkert bara ta det lugnt. Slutar igen först klockan nio så efter
det hinner jag inte göra så mycket innan jag far och sova.
 
 
 
Det är redan nio grader ute. Synd bara att det är ganska grått och tråkigt väder idag.

morgonträning

2013-04-22 @ 09:00:12
Idag vaknade jag redan klockan sju och så låg jag i sängen en stund och bara tog
det lugnt. Efter att jag hade ätit morgonmål for jag ut och jogga. Det var så skönt och solen
skiner redan nu så det gjorde det bara ännu bättre. När jag kom in for jag genast i duschen
och nu sitter jag bara här framför datorn och ska snart laga något till lunch. Idag börjar jag
först som sagt klockan tolv, så hinner ännu en liten stund chilla här framför datorn
innan jag måste börja cykla iväg till min praktikplats. Ha en bra dag allihopa!
 

sunny day!

2013-04-21 @ 18:54:43
Idag var jag och Sebastian till coffee house på eftermiddagen och det var så mysigt.
Efter det gick vi i några butiker och körde bara omkring i stan. Lite senare träffade vi några
vänner och satt bara i solen och hade det så bra. Det är så härligt när det är sådant här väder
som det är nu. Vill inte alls vara inne, vill bara vara ute hela tiden. Imorgon börjar jag först
klockan tolv så får iaf sova lite längre imorgon. Sedan när jag kommer hem vet
jag inte alls vad jag ska göra, men troligen fara och sova nästan genast.
 
Bild på mig från igår.

Underbart vårväder!

2013-04-21 @ 11:54:00
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

så rolig dag igår!

2013-04-21 @ 10:34:11
Igår på dagen var jag till stan med Ida och vi gick runt och fotade allt möjligt, pratade och
så åt vi också vårens första glass. Det var så underbart väder igår och jag gick runt i bara min
tunna vårjacka och frös inte ens. Sådant här väder skulle det gärna få vara nu hela tiden. Senare
på kvällen igår for jag med några andra vänner på fest och det var så roligt. Hann inte ens vara
hemma något igår, kom först hem närmare 3 på natten. En superrolig dag var det igår iaf!
 
Lägger in fler bilder från igår lite senare.

lördagsmorgon

2013-04-20 @ 10:18:53
Idag är det härligt väder ute! Solen skiner och det är flera plusgrader ute redan nu.
Vaknade för några timmar sedan och har redan ätit en underbar frukost. Så nu sitter jag
bara här framför datorn och chillar. Ska troligen senare ikväll fara ut och åka med några
vänner och nu på dagen/eftermiddagen vet jag inte alls vad jag ska göra. Det skulle vara
så kul att hitta på något att göra när det är så här fint väder ute.
 
Ägg, färskpressad apelsinjuice, grekisk youghurt med citron och fruktsallad. Mums!
 
Vindruvor, kiwi och päron.

fredagsmys

2013-04-19 @ 19:25:21
Den här fredagskvällen tänker jag inte göra något annat än bara ta det lugnt
framför datorn tills jag blir så trött att jag måste fara och sova. Efter en ganska tung
vecka är det så skönt att bara chilla här hemma och inte göra något extra alls. Var
för en stund sedan i duschen så nu känner jag mig ren och fräsch inför veckoslutet.
Får se vad jag hittar på att göra imorgon. Ha en fin kväll allihopa!
 
 
Smakade på den här idag. Den var helt ok, inte så god som jag trodde att den skulle vara.

äntligen fredag!

2013-04-19 @ 13:41:52
Idag var det min sista dag på min nuvarande praktikplats och nästa vecka börjar
jag sedan på ett nytt ställe och är där i fyra veckor. Efter det har vi bara en vecka
skola och sedan blir det sommarlov! Eller rättare sagt så blir det sommarjobb för min del.
När man tittar ut genom fönstret och fortfarande ser högar av snö och när det bara
är grått och tråkigt väder så kan man inte ens förstå att det snart är sommar. 
 

torsdag

2013-04-18 @ 09:46:58
Igår var jag på prakitken då som vanligt och kände mig jättesjuk hela dagen och känner
mig idag också fortfarande sjuk. Mina ögon rinner, jag har snuva, hosta och nyser hela tiden.
Men förhoppningsvis går det om efter några dagar. Igår träffade jag iaf några vänner på kvällen,
vi var ute och åka och hade det riktigt kul. Idag börjar jag först kl.13 så har ännu tid en liten
stund här på morgonen att bara ta det lugnt innan jag ska börja cykla iväg till praktiken. 
 
Det är så gott med té när man känner sig sjuk.

bilder från idag

2013-04-16 @ 19:37:00
 
 
Vårtecken!
 
 
 
 
 
 

tisdag!

2013-04-16 @ 18:03:04
Idag efter att jag hade slutat från praktiken for jag med Ida till stan. Vi gick runt i olika
butiker och fotade massor av bilder. Vi hade inte träffats på över fyra månader så det
var verkligen jätteroligt. Det var mulet och så otroligt kallt så det var inte så kul. 
 
Här är en bild från idag. Laddar upp några fler bilder lite senare idag.

good feeling!

2013-04-15 @ 18:37:20
För en liten stund sedan tränade jag i ungefär en timme och jag bara älskar känslan efteråt!
Det är så ljuvligt när man känner att man faktiskt har gjort något och är så där härligt trött i
hela kroppen. Efter det har jag bara suttit här framför datorn och lyssnat på musik och läst bloggar.
Tänker nog inte göra något extra mera den här kvällen, bara ta det lugnt och gå i tid och
sova så att jag orkar imorgon. Hoppas att ni alla får en fin kväll iaf!
 
Jag åt den här efter att jag hade tränat och den smakade helt okej bara man blev van med smaken.

monday

2013-04-15 @ 15:20:38
Idag har jag då som vanligt varit på praktiken och nu har jag precis kommit hem.
Imorse var jag så trött och skulle inte alls ha orkat fara dit men sedan när jag väl var där
och började jobba så gick tiden så otroligt snabbt och roligt hade jag ju som vanligt.
Lite senare ska jag först äta middag och sedan ska jag träna lite. Får se vad det blir
för träning men jag tror att jag ska crosstraina en stund och sedan styrketräna.
 
Båda bilderna är från april 2011.
 

14.4.2013

2013-04-14 @ 20:14:51
Idag på dagen var jag som sagt och hälsa på till min nästa praktik plats och efter det
for jag och Sebastian till min mormor på besök. Det är alltid så roligt att fara dit och
hälsa på dem. Senare mot kvällen for vi sedan med några vänner ut och köra. Imorgon
har jag morgontur så måste snart fara och sova så att jag orkar stiga upp i tid imorgon. 
 

söndag

2013-04-14 @ 09:34:45
Idag vaknade jag igen klockan sju och fick inte mera sömn efter det. Jag förstår inte,
förut kunde jag hur bra som helst sova till tolv på veckosluten men nu kan jag bara
inte sova längre än till högst nio. Nå det känns iaf skönt att hinna göra mycket på
veckosluten istället för att bara sova hela dagarna. Idag ska jag fara till min nästa
praktik plats och hälsa på och efter det vet jag inte alls vad jag ska göra ännu. 
 
 

regnigt väder

2013-04-13 @ 14:56:38
Idag är det regnigt och mulet väder. Skulle inte alls ha lust att göra något idag när det är så tråkigt
väder. Ska iaf antagligen senare mot kvällen fara ut och åka med några vänner. Får se hur länge jag
orkar vara vaken innan jag far hem och sova. Annars så har det inte hänt något extra idag. Har varit
till butiken med Sebastian och min mamma och just nu håller jag på att tvätta lite kläder.
 

jogging

2013-04-11 @ 18:32:49
För en stund sedan var jag ute och joggade och det var riktigt skönt att få träna lite och jag
blev mycket piggare efter det. Så nu är jag inte alls lika trött som jag var när jag kom hem från
praktiken. Idag måste jag iaf fara och sova tidigt för imorgon ska jag genast efter praktiken på
jobb till det stället som jag far på sommarjobb. Så morgondagens planer är iaf ganska klara:
jobb, äta, sova. Tror inte att jag kommer orka göra något annat än det, men vi får se.
 

elfte april

2013-04-11 @ 16:22:00
Hej på er alla! Idag är jag verkligen så trött och skulle inte orka göra något. Tror inte
heller att jag kommer göra något extra idag, bara ta det lugnt och kanske gå ut en stund senare
på kvällen. Ska iaf se till att gå och sova i tid idag så att jag är pigg imorgon. Dessutom är
det ju fredag imorgon och det känns så skönt att det äntligen blir veckoslut.
 
Har inte fotat något nytt på länge så lägger in några bilder från förra våren.
 
 
 

lång jobbdag

2013-04-10 @ 20:00:39
Igår på kvällen var jag ute och joggade en sväng och det var så skönt att äntligen
kunna fara ut och jogga igen. Idag  var jag igen på praktiken som vanligt och efter
det hade jag jobb. Idag var det inte lika tungt att ha en så lång jobbdag när jag sov så
bra inatt. Om en stund ska jag fara och sova så att jag är pigg imorgon. Godnatt!
 
Bild från lördagen.

härligt väder ute idag!

2013-04-09 @ 15:50:49
Igår slutade jag ju först kl.21 så kom hem ganska sent och så for jag nästan genast och
sova. Och idag var det dags för morgontur så har varit hela dagen på praktiken och sedan
cyklade jag hem. Vet inte ännu vad jag ska göra ikväll, men något måste jag nog hitta på.
Funderade om jag kanske skulle fara ut och jogga/stavgå när det är så härligt väder idag.
 

monday morning

2013-04-08 @ 07:56:52
Godmorgon! Jag har precis vaknat och nu sitter jag här framför datorn och äter
morgonmål. Ute skiner solen så hopppas att det blir varmt idag så att snön som kom
igår kan börja smälta bort. Idag börjar jag ju som sagt först kl.13 så nu har jag hela
morgonen och dagen på mig att bara ta det lugnt. Hoppas att ni får en fin dag! 
 
Här kommer två bilder av hur det ser ut idag och hur det såg ut för cirka ett år sedan ute:
8.4.2013
 
9.4.2012

så snöar det igen..

2013-04-07 @ 20:42:28
Idag på dagen var jag med Sebastian till Coffee House och det var nog riktigt
mysigt. Efter det for vi lite senare på kvällen med några vänner till shell och dricka kaffe
och så for vi också ut och köra en stund. Och så började det ju förstås snöa idag,
så nu är hela marken täckt med snö igen. Imorgon har jag kvällstur på praktiken så
börjar först kl.13 så får iaf sova lite längre imorgon vilket är skönt. 
 
Har också hunnit läsa nyaste solo idag.
 

gårdagen

2013-04-07 @ 09:46:00
Igår var vi till min pappa på eftermiddagen till kvällen. Jag tog lite bilder där så tänkte lägga in
några av dem i det här inlägget. Vi var till en simstrand ganska nära där han bor och där var
det ännu tjock is men lite hade det smultit på stranden. När vi kom hem därifrån for vi nästan
genast ut och köra med några vänner. Vi kom hem ganska tidigt då vi båda blev så trötta.
 
 
 

sjätte april tvåtusentretton

2013-04-06 @ 09:05:21
Igår gick jag redan och sova lite före nio då jag var så trött att jag inte orkade göra något
annat. Nu har jag sovit i nästan tolv timmar och är hur pigg som helst så denna dag kommer
jag nog att göra lite mera än igår iaf. Vet inte ännu vad jag ska hitta på för något, men det är iaf
fint väder ute så jag och Sebastian ska kanske fara till min pappa en sväng och vara där en stund.
Då tar jag nog med kameran så kanske jag får fotat lite nya fina bilder som jag sedan kan
lägga in här på bloggen. Hoppas att ni alla får en fin dag!
 
Mitt morgonmål idag, havregrynsgröt och té.

fredag

2013-04-05 @ 15:52:11
Igår hade jag en så lång arbetsdag att jag inte orkade göra något annat än äta
och sedan fara och sova när jag kom hem. Idag hade jag lite kortare dag på praktiken
och sedan jag kom hem har jag inte gjort något extra. Har typ bara suttit framför datorn
och tagit det lugnt. Jag tror nog att jag far tidigt och sova idag då jag är så trött.
 
Längtar tills det börjar komma löv, blommor och grönt gräs!

wednesday

2013-04-03 @ 17:19:26
Idag har jag varit så trött hela dagen att jag nästan inte orkat göra något efter att
jag kom hem från praktiken. Har bara varit ute och gå en sväng i det härliga vädret.
Imorgon har jag också jobb hela kvällen efter praktiken. Alltså genast när jag slutar
där så ska jag fara till det andra stället, så det blir en ganska lång dag för mig imorgon.
Därför tänker jag nog fara och sova jättetidigt idag så att jag orkar imorgon.
 
Idag har jag varit tillsammans med den här sötnosen i 2 år och 9 månader.

första dagen på praktiken

2013-04-02 @ 19:17:59
Idag var jag första dagen på praktiken och det var nog riktigt roligt. Lärde mig ganska mycket
nytt nu bara på en dag och jag är nog ganska säker på att tre veckor där kommer att gå snabbt
och att jag kommer att hinna lära mig massor av nya saker. Nu på kvällen var vi en sväng till min
pappa och där fick jag lite presenter av honom eftersom han kom hem från USA igår. Imorgon börjar
jag klockan sju så måste snart fara och sova så att jag orkar stiga upp och cykla till praktiken.
 
Det här fick jag av pappa. En handduk och en vattenflaska. Tack!

första april

2013-04-01 @ 10:12:09
Igår var jag som sagt på dop och det var kul att få träffa alla, speciellt min kusin och hennes
familj som idag reser tillbaks till USA. Sedan på kvällen for jag med några vänner ut och åka.
Det var riktigt roligt och sedan när jag kom hem så for jag nästan genast och sova. Idag vet jag
inte alls vad jag ska göra, men ska iaf träna lite om en stund. Idag är det ju som alla säkert
vet första april och det ska bli så skönt när våren kommer på riktigt.